arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

کاهش تولید نفت عربستان آغاز شد

شرکت آرامکوی سعودی کاهش تولید نفت خود را جلوتر از زمان رسمی اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس در اول ماه مه، آغاز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، یک مقام سعودی آگاه به بلومبرگ گفت: آرامکو کاهش تولید نفت را از ۱۲ میلیون بشکه در روز آغاز کرده است تا سطح تولیدش را به ۸.۵ میلیون بشکه در روز برساند. این شرکت احتمالا تولید نفت خود را زودتر از اول ماه مه به ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کویت هم اعلام کرد که کاهش عرضه به بازارهای بین المللی را زودتر آغاز می‌کند و منتظر شروع رسمی توافق اوپک پلاس نمی‌ماند. این کشور که چهارمین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، نخستین تولیدکننده نفت منطقه خاورمیانه بود که اعلام کرد تولیدش را زودتر از برنامه کاهش خواهد داد.

تحت توافق گروه اوپک پلاس، اعضای این گروه با هدف محدود کردن اشباع عرضه در برابر تقاضای ضعیف بحران شیوع کرونا، قرار است از ماه مه تولیدشان را ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در جمهوری آذربایجان، پروژه چراغ گونشلی که توسط شرکت BP اداره می شود باید تولیدش را از ماه مه به میزان چشمگیری کاهش دهد. غولهای نفتی که در آذربایجان و قزاقستان فعالیت داشتند سابق بر این از محدودیتهای تولید وضع شده توسط دولت این کشورها معاف بودند اما ابعاد بحران نفت که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، کاهش تولید بدون مشارکت شرکت BP و شرکایش را غیرممکن کرده است.

در خارج از گروه اوپک پلاس هم شرکت‌های نفتی کانادا با ادامه کاهش قیمتها، تعطیلی تولید پروژه‌های ماسه نفتی را آغاز کرده‌اند. قیمت وسترن کاناداین سلکت که شاخص قیمت نفت سنگین کانادا است، در ۱۰ روز گذشته پایین ۱۰ دلار در هر بشکه بود و روز جمعه به منفی صفر رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان