arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
4 وزیر اقتصادی در گفتگو با معاون صدای رسانه ملی :

بررسی ظرفیت های رادیو اقتصاد برای جهش تولید و حل مسائل اقتصادی کشور

وزرای اقتصادی دولت در مصاحبه با رسانه ملی تعامل و همکاری وزارتخانه های متبوع خود را بیش از پیش با این رسانه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزرای اقتصادی دولت در مصاحبه با رسانه ملی تعامل و همکاری وزارتخانه های متبوع خود را بیش از پیش با این رسانه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید اعلام کردند.

«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی در برنامه رهیافت امشب رادیو اقتصاد ضمن تبریک روز رادیو گفت: رسانه ها به ویژه رسانه ملی و بخش صدا دارای نقشی چندگانه و چند وجهی هستند که می توانند خواسته ها و مطالبات مردم را به حاکمیت منتقل کرده و هم در تبیین محدودیت ها و مقدورات حاکمیت ایفای نقش کنند.
وی با تاکید بر اینکه مقدوریت ها و محدودیت ها به طور جدی موانع تامین مطالبات هستند، افزود: اگر بدون توجه به محدودیت ها و مقدوریت ها بر حجم مطالبات افزوده شود بجای اینکه که مطالبات نقش انتقال خواسته ها به حکمرانان برای اصلاح امور و ترغیب به جهت گیری در راستای تامین نیازها را داشته باشد تبدیل به غده هایی می شود که کم‌کم منجر به ایجاد اعتراض های اجتماعی خواهد شد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: رادیو اقتصاد موقع شناس و موضع شناس بوده و به موقع به طرح مشکلات و مسائل جامعه می پردازد.
وی با بیان اینکه رادیو اقتصاد طی سال گذشته در حوزه رونق تولید و امسال در بحث جهش تولید خوش درخشیده است، گفت: اگر در گفتمان هایی که شکل می گیرد این شبکه رادیویی بتواند ابعاد کارشناسی و علمی خود را تعمیق ببخشد در ابعاد سیاست گذاری نیز می تواند موثرتر ایفای نقش کند.
دژپسند ضمن اشاره به اینکه رادیو رسانه ای فراگیر بوده و به آسانی در دسترس قرار می گیرد، افزود: رادیو در برقراری روابط دو جانبه مردم با حکمرانان نقش موثری داشته و در این حوزه رادیو اقتصاد نمره قابل قبولی دارد.
وی با تاکید بر اینکه با شیوع بیماری کرونا، اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا، وضعیت بین المللی اقتصاد و بازار نفت، در حوزه اقتصادی امسال یک سال ویژه بوده و شرایط منحصر به فرد است، گفت: رادیو اقتصاد در ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه و تشویق فعالان اقتصادی برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه می تواند نقش موثری ایفا کند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی یادآور شد: فضای کسب و کار با کمک دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید روان شود که رادیو اقتصاد در تحقق این مهم می تواند نقش آفرین باشد.
«حمید شاه آبادی» معاون صدای رسانه ملی نیز در این برنامه افزود: خوشبختانه تعامل همه بخش های سیاست گذار و اجرایی دولت با شبکه رادیویی برقرار است.
وی اظهار امیدواری کرد که رادیو اقتصاد بتواند از یک طرف مجموعه اقدامات خوب و تلاش های جدی وزارت امور اقتصاد و دارایی و از سوی دیگر دغدغه های به حق مردم را منعکس کند.
معاون صدای رسانه ملی یادآورشد: رادیو همواره با تمام توان در راستای رفع مشکلات مردم در خدمت مسئولان نظام بوده و خواهد بود.
«رضا اردکانیان» وزیر نیرو هم در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد ضمن تبریک سالروز تاسیس رادیو در ایران گفت: تاثیر حوزه نفوذ رادیو بی بدیل است.
وی افزود: علی رغم بروز و ظهور تمامی ابزارهای ارتباطی در دنیا رادیو همچنان توانسته نقش خود را در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، آموزش و غیره حفظ کند.
وزیر نیرو اظهارداشت: چهارم اردیبهشت ماه 80 سال پیش ساعت هفت بعد از ظهر نخستین ایستگاه رادیویی در کشور آغاز به کار کرده است.
وی تصریح کرد: پس از آن به سبب فناوری و دسترسی های وسیع ابزار ارتباطی متعدد و متنوعی وارد بازار شده و همه مردم دنیا بالاخص مردم ایران از این ابزارهای ارتباطی بهره مند هستند اما هنوز هیچ چیزی جای رادیو را نگرفته است.
اردکانیان ضمن اشاره به اینکه تاثیر رادیو در جامعه کم نظیر و بی نظیر است اظهار امیدواری کرد که این ابزار در خدمت همه هدف های اخلاقی جامعه و نظام قرار گیرد بویژه امسال که سال جهش تولید است و همه نیازمند متخلق شدن به اخلاق و آداب مناسب این سال چه در مصرف و چه در تولید هستند از اینرو می طلبد دست اندرکاران رادیو بتوانند این وظیفه را به نحو احسن ادا کنند.
«حمید شاه آبادی» معاون صدای رسانه ملی هم در این برنامه گفت: خوشبختانه «رضا اردکانیان» وزیر نیرو تعامل خوبی با مجموعه رسانه ملی دارند.
وی افزود: مجموعه اقداماتی که تحت عنوان «الف -ب» در تعاملات رسانه ملی با وزارت نیرو صورت می گیرد بیانگر اینکه وزارتخانه مزبور تاثیر رسانه ملی را در مدیریت مصرف انرژی و سرمایه گذاری در این بخش را به درستی دانسته است.
معاون صدای رسانه ملی در ادامه اظهار امیدواری کرد که رادیو اقتصاد نقش خاص و ویژه ای در پیشبرد اهداف حوزه انرژی در کشور داشته باشد.
«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی نیز در برنامه امشب رهیافت رادیو اقتصاد ضمن تبریک روز رادیو گفت: رادیو همسفر همیشه همراه است.
وی با اشاره به اینکه بیش از هرکسی مرید رادیو است، افزود: همه دوره های پس از انقلاب رادیو با توسعه و گسترشی که پیدا کرده بصورت تخصصی و حرفه ای هم در قالب کانال های مختلف تقسیم بندی شده و بطور موثرتری توانسته مخاطب های خود را جذب کند و حوزه نفوذ خود را گسترش دهد.
«حمید شاه آبادی» معاون صدای رسانه ملی نیز در این برنامه گفت: حضور رادیو در جاده ها یک حضور منحصربفردی است و تمام مدیریت راه های کشور را می تواند در این حوزه اثر بخش باشد.
وی افزود: این انتظار وجود دارد که در ذیل پیوست رسانه ای تولید بزرگراه ها به خصوص تونل ها و موارد این چنینی یک شرایطی وجود داشته باشد که بتوان از ظرفیت اطلاع رسانی رادیویی به خصوص در مجموعه های وسیع و بزرگی مثل تونل ها و مواردی از این دست اتفاق می افتد انشا الله به کمک وزارت راه و شهرسازی انجام شود.
وی افزود: رادیو می تواند در این زمینه همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.
«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی هم گفت: این وزارتخانه در جهت معرفی کانال ها و فرکانس های رادیویی و همینطور به زیر پوشش بردن نقاط کور (فاقد پوشش آنتن) در جاده ها با سازمان صدا و سیما کمک و همیاری خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: ناگفته نماند کشورهای پیشرفته دنیا کانال های رادیویی خود را در جاده ها تبلیغ می کنند.
«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در برنامه امشب رهیافت رادیو اقتصاد ضمن تبریک روز رادیو گفت: امر اطلاع رسانی و پاسخگو بودن به مردم یک عمل مقدسی است.
وی ضمن اشاره به اینکه رادیو پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است، افزود: نقش ارزشمند رادیو در فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم و جامعه برکسی پوشیده نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند، گفت: از رسانه ها بویژه رادیو برای پاسخگویی به مردم استقبال می کند.
افزود: صحبت با مردم چه حضوری و چه در قالب مصاحبه رادیویی و تلویزونی برای من بسیار مسرت بخش و در ضمن همیشه نتیجه مفید عاید شده است.
رحمانی با تاکید بر اینکه انعکاس فعالیت ها باعث می شود که مردم در جریان خدمات و عملکرد مسئولان قرار گیرند، تصریح کرد: اگر انتقادی هم از سوی مردم و رسانه ها مطرح می شود بدون شک ترتیب اثر خواهیم داد چون به نفع مدیران و خیرو صلاح کشور است.
وی با بیان اینکه مردم همواره قدردان زحمات مسئولان هستند، یادآورشد: مسئولان هم باید مردم را بیشتر در جریان امور کشور قرار دهند.
برنامه «رهیافت» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

نظرات بینندگان