arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

همتی: کاهش سود بانکی، نتیجه اقدامات احتیاطی دو سال گذشته است

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی گفت: آنچه امروز در بازار پول در خصوص روند سود سپرده‌ها و سود بین بانکی مشاهده می‌شود در کنار برخی تحولات اقتصادی، عمدتا نتیجه تاثیر اقدامات احتیاطی در کمتر از دو سال گذشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عبدالناصر همتی» روز شنبه با انتشار یاداشتی در اینستاگرام با اشاره به برخی اقدامات انجام شده، نوشت: نظارت جدی و مدیریت شده بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسه های اعتباری ناتراز و مشکل‌دار، بر اساس اختیارات کسب شده از سران قوا از جمله این اقدامات است.

همتی اضافه کرد: تجدید نظر در صلاحیت فنی مدیران بانک هایی که عملا ناقض مقررات مصوب بوده اند و تداوم اعمال مقررات و جلوگیری قاطع از اضافه برداشت بانک ها و موسسه های اعتباری و کاهش تدریجی و رساندن آن به حداقل ممکن از دیگر اقدامات انجام شده در سال های اخیر است.

رییس کل بانک مرکزی به ادغام عملی بانک های وابسته به نیروهای مسلح و طی تشریفات اداری آن در چند هفته آینده اشاره کرد و گفت: شفاف سازی تراکنش های بانکی و اعمال مقررات شدید در نقل و انتقال پول، برای مبارزه با پول شویی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: آغاز به کار عملیات بازار باز و تلاش برای توسعه آن که در کنار سایر اقدامات به تعدیل غیر دستوری و تدریجی نرخ سود بین بانکی، سود بانکی و اوراق خزانه کمک کرده که نتیجه آن کنترل رشد شبه پول در مجموعه نقدینگی است.

رییس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: امید است با تعمیم اقدامات احتیاطی کلان به سایر بازارها، شاهد هرچه بیشتر ثبات اقتصادی کلان باشیم.

نظرات بینندگان