arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

دامنه سایت رسمی روزنامه ایران مسدود شد/ شفیعی: آدرس جدید بارگزاری شد

مدیر مسئول روزنامه «ایران» از مسدود شدن دامنه سایت رسمی روزنامه ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد. وی ادامه داد: البته خوشبختانه ما به سرعت آدرس جدیدی را جایگزین کردیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد. البته موضوع در حال پیگیری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مهدی شفیعی» در گفت: وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس گفت: دامنه رسمی سایت روزنامه ایران به آدرس iran-newspaper.com توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مصادره و مسدود شد.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه ما به سرعت آدرس جدیدی را جایگزین کردیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد. البته موضوع در حال پیگیری است.

ایرنا نیز در این باره اعلام کرد: در بخش مالک دامنه سایت روزنامه ایران که از هفته گذشته مسدود شده، نام OFAC Holding به ثبت رسیده است.

در حال حاضر سایت روزنامه با آدرس irannewspaper.ir در دسترس است و پیگیری‌های حقوقی برای رفع انسداد و مصادره دامنه سایت در جریان است.

سایت iran-newspaper.com در سال ۱۳۷۶ به ثبت رسیده و آرشیو روزنامه در سال‌های ۱۳۸۰ به بعد در آن قابل دسترس است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) یک آژانس اجرایی و اطلاعاتی مالی است که زیر مجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا محسوب می‌شود و وظیفه آن برنامه‌ریزی و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجاری در حمایت از اهداف امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است.

اوفک پیش از این به بهانه اختیارات ضدتروریسم خود علیه نهاد‌های قانونی مالی، اجرایی و رسانه‌ای ایران اقدام کرده بود که مسدود کردن سایت روزنامه ایران با ۲۵ سال سابقه انتشار جزو آخرین اقدامات غیرقانونی این نهاد آمریکایی است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان