arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

ارتش یمن: ائتلاف سعودی با ۲۹ حمله، در ۲۴ ساعت گذشته، آتش‌بس خود را نقض کرده است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از تداوم نقض آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی خبر داد و گفت که این ائتلاف ۲۹ بار در ۲۴ ساعت گذشته، مناطقی در پنج استان یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن (صنعاء) از تداوم نقض آتش بس ادعایی ائتلاف سعودی خبر داد.

این مقام یمنی شنبه‌شب در توییتی نوشت که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ حمله هوایی به استان‌های مأرب (مرکز) و الحوف (شمال یمن) و استان‌های صعده (شمال غربی) و الضالع و صنعاء (پایتخت) انجام داده است.

سخنگوی ارتش یمن گفت که از ۲۹ حمله هوایی ۱۲ حمله در شهرستان مجزر، چهار حمله در شهرستان صراوح مأرب صورت گرفته است و بقیه حملات نیز در مناطق مختلف استان‌های جوف، ضالع و صعده و صنعاء به وقوع پیوسته است.

ائتلاف سعودی دیروز بعد از دو هفته از اعلام آتش‌بس ادعایی یک طرفه، از تمدید یک ماهه آن خبر داد. این ائتلاف مدعی شده بود که این آتش بس در راستای کمک به تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا اعلام شده است.

به رغم این ادعای ائتلاف سعودی، مقامات یمنی این ادعا را رد کرده و گفته‌اند که حملات در ۱۶ روز گذشته نه تنها متوقف نشده بلکه شدیدتر شده است.

«محمد البُخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز گفت که ما چیزی به نام آتش‌بس ندیدیم، ولی در عوض آنچه بود تشدید حملات زمینی و هوایی است که هر روز تکرار می‌شود و به نظر می‌رسد ائتلاف سعودی می‌خواهد شکست‌های خود در جبهه‌های مأرب و جوف را با این آتش‌بس ادعایی توجیه کند.

دولت نجات ملی یمن که جنبش انصارالله نیز بخشی از آن است، از همان ابتدا با این آتش‌بس مخالفت کرده و گفته باید محاصره دریایی، زمینی و هوایی بیش از پنج سال یمن توسط این ائتلاف پایان یابد، در غیر این صورت در این حالت نه آتش‌بس معنا دارد و نه می‌تواند با کرونایی که ریاض مدعی است حملات را برای مقابله با آن متوقف کرده، مقابله کرد و مانع از شیوع آن در یمن شد.

سازمان ملل درباره شیوع کرونا در یمن که طی چند سال گذشته بر اثر تحمیل جنگ بر این کشور، فاقد امکانات مادی و مالی و زیرساخت لازم است، هشدار داده و گفته شیوع ویروس کرونا تلفات بسیار زیادی در یمن خواهد داشت.

منبع: فارس
نظرات بینندگان