arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / قوت گرفتن احتمال مرگ رهبر کره شمالی / چرا یارانه برای برخی سرپرستان خانوارها واریز نشده است؟ / نحوه محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان اعلام شد / احتمال تمدید شش ماهه اجاره نامه مستأجران / ثبت رکورد مسمومیت در آمریکا با دستان پنهان ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / قوت گرفتن احتمال مرگ رهبر کره شمالی / چرا یارانه برای برخی سرپرستان خانوارها واریز نشده است؟ / نحوه محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان اعلام شد / احتمال تمدید شش ماهه اجاره نامه مستأجران / ثبت رکورد مسمومیت در آمریکا با دستان پنهان ترامپ

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

قوت گرفتن احتمال مرگ رهبر کره شمالی: رسانه انگلیسی «دیلی میل» به از نقل از یک روزنامه نگار هنگ کنگی ادعا کرد که کیم جونگ اون، رهبر گره شمالی فوت شده است خبری که تا کنون از سوی هیچ مرجع رسمی در منطقه تایید نشده است. معاون مدیر تلویزیون ماهواره ای هنگ کنگ اعلام کرده است که «منابع بسیار محکمی» به وی گفته اند که "کیم جونگ اون" درگذشته است، این شایعات روز گذشته نیز وجود داشت اما در طول روز گذشته، رسانه های کره شمالی در این مورد سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نشان ندادند. همزمان یک تارنمای اینترنتی ژاپنی به نام "شوکان گندای" (Shukan Gendai) نیز ادعا کرده است که رهبر کره شمالی پس از انجام عمل جراحی قلب در «حالت نباتی» قرار دارد.

نحوه محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان اعلام شد: محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم به تشریح جزئیات محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان در ترم جاری پرداخت و گفت: وزارت علوم از همان اسفند ماه سال گذشته با پیش‌بینی ادامه‌دار شدن آموزش‌های مجازی، روش‌های ارزیابی ترکیبی، مستمر، ثبت نمره ناتمام، پاس شده یا پاس نشده را به منظور روش‌های ارزیابی پایان ترم جاری دانشجویان به دانشگاه‌ها پیشنهاد داد.

ثبت رکورد مسمومیت در آمریکا با دستان پنهان ترامپ: اورژانس یکی از ایالت‌های آمریکایی از ثبت رکورد بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل مسمومیت با مواد شوینده و سفیدکننده برای درمان کرونا که یکی از راهکارهای پیشنهادی رئیس جمهوری این کشور بوده، خبر داده است. بسیاری از مردم در دو ایالت نیویورک و مریلند به راهکار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای درمان کرونا به وسیله تزریق و نوشیدن مواد ضد عفونی کننده و شوینده عمل کرده و حالا تعداد مسمومیت ها ناشی از این اقدام افزایش یافته است. این اظهارنظر از سوی ترامپ پس از آن مطرح شد که یکی از مقام های وزارت امنیت کشور آمریکا نتایج آزمایش هایی را منتشر کرد که نشان داد نور خورشید و اشعه ماوراءبنفش به از میان برداشتن ویروس کرونا کمک می‌کند.

چرا یارانه برای برخی سرپرستان خانوارها واریز نشده است؟: وزارت رفاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حدود ۳۴ هزار نفر از سرپرستان خانوار، به دلیل وجود مشکلاتی در حساب بانکی خود نظیر مسدودی حساب، موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده اند؛ علت عدم واریز، تا شنبه هفته آتی (۱۳ اردیبهشت ماه) به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد.

احتمال تمدید شش ماهه اجاره نامه مستأجران: به دنبال نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، وزارت راه و شهرسازی به دولت پیشنهاد داده قرارداد مستاجران به طور خودکار شش ماه تمدید شود که این طرح در دست بررسی است. معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهادی به دولت برای تمدید خودکار شش ماهه قرارداد مستاجران خبر داده است؛ پیشنهادی که البته امکان تحقق آن با اما و اگر مواجه خواهد بود.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل در کشور تا چهارشنبه: سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار زرد و نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور تا چهارشنبه ( ۱۰ اردیبهشت) خبر داد. احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود. محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد عشایر کوچ‌رو و مراقبت از محصولات کشاورزی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

تشدید نگرانی پزشکان از نداشتن علائم بیماران کرونایی: نتیجه دو تحقیق پزشکی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان به ویروس جدید کرونا هیچکدام از علائم بیماری «کووید ۱۹» را نداشته‌اند. نتیجه تحقیق دانشگاه پزشکی میامی نشان می‌دهد که موارد ابتلا به این ویروس در یکی از بخش‌های ایالات فلوریدا احتمالا بیش از ۱۶ برابر شمار رسمی مبتلایان است. همین امر تشدید نگرانی پزشکان را به همراه داشته است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی ضمن اشاره به کاهش موارد بستری این بیماری در کشور، افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۳۲۸ نفر رسید. جهانپور همچنین با اشاره به روند کاهش موارد فوت ناشی از این بیماری در کشور، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶۵۰ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۸۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

کاهش ۸۷.۸ درصد معاملات مسکن در تهران: طبق اعلام بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹، به ۱.۲ هزار واحد مسکونی محدود شد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۷.۸ و ۶۳.۷ درصد کاهش یافت. در مجموع در مقایسه با فروردین ماه سال 98، سهم واحدهای تا 5 سال،6-10 سال و بیش از 20 سال ساخت به ترتیب حدود 1.5، 0.5 و 1.9 واحد درصد افزایش یافته است.

نظرات بینندگان