arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

اسوشیتد پرس: ابتلای ۵۵ درصد زندانیان ایالت میشیگان آمریکا به کرونا

در یکی از ایالت‌های آمریکا، ۵۵ درصد از کل زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۲ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۵۵ درصد از زندانیان در کل ایالت میشیگان آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۲ نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، مقامات ایالت میشیگان اعلام کردند تنها در زندان «لیک‌لند» این ایالت، از میان ۱۴۱۱ زندانی، ۷۷۷ نفر (بیش از ۵۰ درصد) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از بین این افراد تا کنون یازده نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این مقامات گفتند، فارغ از این‌که زندانیان دارای علائم ابتلا به کووید-۱۹ باشند یا خیر، از تمامی آن‌ها تست کرونا گرفته شده است.

سخنگوی اداره اصلاح و تأدیب میشیگان گفت: «این سطح از انجام تست کرونا به ما کمک می‌کند جان بسیاری را نجات دهیم، زیرا شماری از این زندانیان فاقد علائمند و ابتلای آن‌ها مشخص نیست. این افراد اطراف زندانیان مسن می‌چرخیدند و به صورت بالقوه بیماری را به آن‌ها منتقل می‌کردند».

پیش‌تر نیز سخنگوی سازمان زندان‌های ایالت اوهایو گفته بود، ۱۰۵۷ زندانی در مرکز ماریون، ۲۰۲ زندانی در مرکز پیکاوی و ۱۰۱ زندانی در مرکز فرانکلین، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آمریکا بیش‌ترین موارد ابتلا و فوت بر اثر ویروس کرونا در جهان را دارد. تا کنون در این کشور بیش از ۹۶۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۵۴ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان