arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۸ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرونا در فضا‌های بسته و بدون تهویه بیشتر در هوا می‌ماند / تهویه هوا و محدودیت تجمع تاثیری در کاهش شیوع دارد؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۰:۱۱
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در اتاق‌ها یا محل‌های شلوغی که امکان تهویه هوا در آن‌ها وجود ندارد، ویروس کرونا زمان بیشتری در فضا باقی می‌ماند. این پژوهش، فرضیه انتشار کرونا از طریق ذرات معلق در هوا را تقویت می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش: آغاز امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۱۰ یا ۱۷ خرداد / برگزاری کنکور، ۲۰ روز پس از پایان امتحانات
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۰:۱۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای پایه دوازدهم طبق روال هر سال، آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از ۱۰ یا ۱۷ خرداد آغاز و تا یک هفته از تیر ادامه خواهد داشت؛ کنکور نیز۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار می‌شود.
جهانگیری: فضای منفی نسبت به خصوصی‌سازی، نشأت گرفته از تفکرات سوسیالیستی در ذهن بعضی از مسئولان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است / پیش بینی واگذاری‌ها در سال ۹۹، به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۰:۱۰
جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. جهانگیری در این جلسه گفت: البته یکی از موانع پیش‌روی بخش خصوصی، وجود فضای منفی فرهنگی و اجتماعی نسبت به این بخش در کشور است و متاسفانه حساسیت نادرستی نسبت به ثروتمند شدن افراد در جامعه وجود دارد و این نشأت گرفته از تفکرات سوسیالیستی در ذهن برخی افراد خصوصاً بعضی از مسئولین پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و چین / روحانی: امیدوارم با تلاش و مقابله کشورهایی چون چین، با تحریم های آمریکا، شاهد جهانی بدون تحریم باشیم / رفتار‌های مخاطره آمیز آمریکا ممکن است موجب اختلال در ثبات منطقه خلیج فارس گردد
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۸
روسای جمهوری ایران و چین روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی و همبستگی ملت‌ها و دولت‌های دو کشور در غم از دست دادن تعدادی از شهروندان به علت بیماری کرونا و آرزوی موفقیت برای مهار این بیماری، بر همکاری‌های بهداشتی تهران – پکن برای مقابله با کرونا و انتقال تجارب و دستاورد‌های تحقیقاتی متخصصان دو کشور تاکید کردند.
وزارت امور خارجه: هرگونه نقل قول به نقل از منابع یا مقام آگاه در وزارت امورخارجه مجعول و نامعتبر است
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۹:۲۳
وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: هرگونه نقل قول به نقل از منابع یا مقام آگاه در وزارت امورخارجه یا سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران مجعول و نامعتبر است.
هشدار ستاد کل نیرو‌های مسلح به نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه / هرگونه اقدام غیرقانونی و تحریک‌آمیز با برخورد قاطع مواجه می‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۹:۲۲
ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای به آمریکا و متحدان او هشدار داد که هنگام عبور از آب‌های انحصاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان و خلیج فارس و فضای هوایی این مناطق شامل FIR (فضای تحت مدیریت هوایی کشور) و ADIZ (منطقه شناسایی پدافند هوایی) به قوانین و مقررات بین المللی احترام بگذارند و از ایجاد هر گونه تنش و درگیری خودداری کنند.
واکسن کرونای "دانشگاه آکسفورد" تا ۳ هفته دیگر به تولید انبوه می‌رسد
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۷:۰۸

موسسه "سروم"( Serum) هند که به تولید دارو و واکسن می‌پردازد، اعلام کرد که برنامه دارد تولید واکسن "کووید-۱۹" ساخته شده توسط دانشگاه "آکسفورد" را طی دو تا سه هفته آتی آغاز کند.

نقطه مشترک بین دو پیام حزب الله برای اسرائیل و سپاه پاسداران برای آمریکا چیست؟ / تحلیل المیادین را بخوانید
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۵

هفته گذشته، دو برخورد غیر مستقیم اتفاق افتاد، که هر یک از انها، دارای ابعاد نظامی استراتژیکی است که نیاز به تامل دارد. حادثه اول، در دریای عمان بود، جایی که آمریکایی ها ادعا کردند کشتی هایشان در معرض نزدیکی تحریک آمیزی از سوی قایق های ایرانی قرار گرفته اند و حادثه دوم، در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی است که یگانهای مرزبان وابسته به دشمن صهیونیستی، از کشف سه مسیر مخفی در نوار مرزی خود با لبنان خبر داده و ادعا کردند این مسیرها توسط حزب الله ایجاد شده است.

فوت ۷۰۰ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی در کشور
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۵:۰۷

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۷۰۰ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۳ میلیون نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۴:۰۰

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (دوشنبه) از مرز ۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

بیل گیتس: تولید واکسن کرونا ۲ سال زمان می‌برد
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۲:۱۱

«بیل گیتس» بنیانگذار شرکت مایکروسافت درباره تهیه و ساخت انبوه ویروس کرونا به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: نباید انتظار بالایی داشت، تصور نمی‌کنم حتی تا پایان سال جاری میلادی به این مهم دست یافت، حداقل دو سال زمان لازم است.

گیتس در بخش دیگری از این مصاحبه درباره طرح قرنطینه جوامع گفت: انزوای اجتماعی در کاستن از همه گیری ویروس کرونا پاسخ داده است. وی در ادامه هشدار داد هرگونه برداشتن محدودیت‌های اجتماعی جبران ناپذیر خواهد بود.

وی درباره بازگشایی اقتصاد و کسب و کارهای آمریکا و احیای اقتصادی آمریکا گفت: شرکت‌هایی که چندان به نقدینگی متکی نبوده و بیشتر به دبنال کسب سودآوری هستند، می‌توانند به نوعی دوام آورند اما شاهد سرمایه گذاری‌های بزرگی نیز نیستم، کسب و کارهای کوچک نیز خود بطور مستقیم و غیرمستقیم بر دیگر سطوح اقتصادی نیز تاثیر گذارند، بنابراین بازگشت به حال عادی سال‌ها زمان خواهد برد.

پیشنهاد پلیس برای بازگشت طرح ترافیک با شیوه جدید
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۰

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در ابتدا با لغو طرح ترافیک به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موافق بودیم اما بتدریج شرایط به گونه ای شد که به عنوان مثال ترافیک در شهر تهران ۷۰ درصد افزایش یافت و شرایط به بی نظمی منجر شد.

هادیانفر گفت: بر این اساس پیشنهاد جدیدی برای محدودیت ساعت تردد در محدوده های طرح ترافیک به وزارت کشور اعلام کردیم. بر اساس این پیشنهاد افرادی که قبل از شروع طرح به محل کار خود می خواهند بروند، می توانند از خودروی شخصی استفاده کنند. از سوی دیگر دو زمان ۱۴ تا ۱۶ بعد از ظهر را برای خروج کارمندان دولت در نظر گرفتیم تا خودروهایی که از طرح خارج می شوند، جریمه نشوند. رئیس پلیس راهور ناجا افزود: پیشنهاد دیگر بعد از ساعت طرح است آن هم برای افرادی که می خواهند بعد از ساعت طرح خارج شوند تا بار ترافیکی در محدوده ترافیک کمتر شود.

کیهان: حلقه‌ وصل لایوهای اینستاگرامی، تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی است
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۰:۰۹

کیهان نوشت: لایوهای فضای مجازی، که محل تلاقی سه‌گانه‌ فساد اخلاقی، قمار و پولشویی در بستر فضای مجازی هستند، بخشی از یک پروژه‌ بزرگ و پیچیده برای تغییر سبک زندگی مردم ایران است. ... این شارلاتان‌های مجازی هر لحظه در حال تولید خبر زرد، هنجارشکنی و جلب توجه هستند تا بیشتر دیده شوند. دست و پا زدن آنها برای بیشتر دیده شدن یک پروژه تبلیغاتی برای سایت‌های شرط‌بندی می‌باشد. کافی است یک نگاه به بازدید سایت‌های شرط‌بندی در مدت دو ماه گذشته بیندازید تا تأثیر تبلیغات این افراد را ببینید. ... سال گذشته یکی از فعالان فضای مجازی با تحقیق مستند در این حوزه، یکی از سرشاخه‌های مافیای سایت‌های شرط‌بندی را یک پدر و پسر ایرانی ساکن در ‌ترکیه معرفی کرد. طبق این اسناد آنها مدیریت بسیاری از سایت‌های شرط‌بندی را در اختیار داشتند و نقش مهمی ‌در حمایت مالی و مطرح کردن «شاخ‌»های اینستاگرام ایفا می‌کنند.

انتشار دومین نامه رهبر کره شمالی در اوج شایعات
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۰:۰۵

در حالی که شایعات زیادی در مورد سلامتی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در چند روز اخیر در رسانه های منطقه منتشر شده است "رودونگ سینمون" روزنامه رسمی این کشور، برای دومین روز مستمر بدون انتشار عکس یا فیلمی از کیم، به انتشار نامه وی خطاب به کارگران یک مجتمع تفریحی پرداخت تا نشان دهد که رهبر جوان این کشور زنده است و فعالیت های عادی خود را انجام می دهد.

سئول: نشانه‌ای از وضعیت غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۰:۰۵

«کیم یئون‌چول» وزیر اتحاد کره جنوبی می‌گوید دولت سئول به‌قدری از توانمندی اطلاعاتی لازم برخوردار است که تایید کند هیچ نشانه‌ای از وضعیت غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد. کیم در جلسه‌ای خصوصی پشت درب‌های بسته، ضمن رد گزارش‌ها درباره بیماری «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی و عمل قلب وی، گفت بیمارستانی که به عنوان محل مداوا نام‌برده شده از توانایی اجرای چنین جراحی برخوردار نیست.

واکنش مزدک میرزایی به شایعه اختلاف با فردوسی‌پور
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۰:۰۳

مزدک میرزایی نوشت: متاسفانه بعد از اولین گفتگوی لایو اینستاگرامی با آرمین قبادی پاشا، یکسری از دوستان از صحبتهای من سؤبرداشت داشتند و با توجه به اینکه در لایو بعدی کاملا توضیح دادم ولی می بینم هنوز یک سری سوال می پرسند در این مورد.

بیشتر از ۲۵ ساله که عادل رو می شناسم و به جز خوبی چیز دیگه ای ازش ندیدم. اون یکی از بهترین دوستان من بوده و خواهد بود. از توقف برنامه ۹۰ من هم مثل خیلی ها ناراحت شدم. این رو برای اون عده ای میگم که به شایعه سازی علاقه دارند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۹:۵۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان