arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

بررسی‌ تاثیر نوعی داروی معده در درمان کووید-۱۹

بررسی‌ها در مورد تاثیر نوعی داروی معده به عنوان درمانی برای بیماری کووید-۱۹ آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بررسی‌ها در مورد تاثیر نوعی داروی معده به عنوان درمانی برای بیماری کووید-۱۹ آغاز شده است.

طی چند هفته گذشته متخصصان و پزشکان مطالعاتی را برای شناسایی روش‌های درمانی جدید به منظور مقابله با بیماری کووید-۱۹ آغاز کرده‌اند. یکی از داروهایی که اثربخشی آن روی کروناویروس جدید مورد بررسی قرار گرفته داروی فاموتیدین است. این دارو که بدون نسخه در دسترس افراد قرار می‌گیرد بیشتر برای تسکین علائم سوزش معده تجویز می‌شود.

متخصصان آمریکایی از اواسط ماه گذشته میلادی آزمایشاتی را در رابطه با اثربخشی داروی فاموتیدین روی تعدادی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ آغاز کردند. بیماران این دارو را به روش تزریقی و ۹ برابر بیش از دوز معمول دریافت کردند. همچنین این دارو در ترکیب با داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین به بیماران داده شده است.

محققان در رابطه با زمان انتشار نتایج این تحقیق و اثربخشی این ترکیب دارویی در درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند.

تاکنون در این تحقیق بیش از ۱۸۰ بیمار شرکت داشته‌اند. آنان ترکیب دو داروی هیدروکسی کلروکین و فاموتیدین یا تنها داروی هیدروکسی کلروکین را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این امید وجود دارد که فاموتیدین همچون دامی برای ویروس عمل کند به طوریکه ویروس با گرفتار شدن، دیگر قادر به تکثیر خود و گسترش بیشتر در بدن نیست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان