arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

روحانی: درآمد شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۸ حدود ۱۳هزار میلیارد تومان بوده است

حجت‌الاسلام والمسلیمن حسن روحانی، رئیس جمهور افزایش تعداد پارک‌های علم و فناوری را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان فروش محصول داشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان گفت: پارک‌های علم و فناوری درمجموع از نظر درآمد و هم از نظر اشتغال شتاب خوبی داشته‌اند به طوری که در ۷ سال اخیر از سال ۹۲ تا امروز تعداد پارک‌های علم و فناوری ۱۹ درصد افزایش یافته و تعداد آن از بیش از ۳۰ پارک به ۴۳ پارک رسیده‌ که پیشرفت بسیار خوبی است.

رییس جمهوری افزود: اینکه یک پارک علم و فناوری کار تحقیقاتی خود را با شرکت‌های در اختیار به محصول رسیده است بسیار ارزشمند و با سامانه‌ای که تولید کرده می‌داند که محصول تولیدی در کدام فروشگاه به فروش رسیده است و آن فروشگاه به چه مشتری هایی و با چه قیمت‌هایی تحویل داده است.


رییس جمهوری گفت: بسیار ارزشمند است که بتوانیم زنجیره را از ابتدا از کلاس درس تا پایان که به مصرف کننده می رسد، کنترل کنیم.
روحانی بیان کرد: علم و دانش را برای جایگاه خود و شرف و عظمت خود می‌خواهیم البته علم خود شرف و عظمت است اما وقتی علم و فناوری را برای حل کردن مشکلات و نیارمندی های جامعه می خواهیم باید تا نهایت آنچه تولید می‌کینم چگونه به دست مصرف کننده می رسد.


رییس جمهوری با بیان این که افزایش تعداد پارک های علم و فناوری پیشرفت بسیار ارزشمند است، گفت: از نظر درآمدزایی هم این شرکت‌ها حرکت خوبی داشته اند؛ وزیر علوم هم گزارش داده‌اند که ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک های علم و فناوری بوده است.

وی با بیان اینکه امروز در بخش نانو و بیو بازار خوبی برای صادرات داریم، گفت: کرونا یک معضل و مشکل بزرگی برای همه جوامع انسانی است. برای ایران هم به همین صورت مشکلات زیادی درست کرده است. در ارتباطات و زندگی مردم همه ما وقتی می‌گوییم کرونا؛ به فکر سلامت جسم و به فکر بازارو اقتصاد می افتیم. البته این دو تا خیلی مهم است اما مسایل مهم دیگری هست که کرونا آنها را تحت تاثیر قرار داده است.


روحانی ارتباطات اجتماعی خانواده‌ها، اقوام و دوستان را از موضوعاتی عنوان کرد که تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند و افزود: ماه رمضان و عید نوروز ما تحت تاثیر قرار گرفته است. شب‌های ماه رمضان، جلسات انس، جلسات معنویت، جلسات افطار که برای مردم ما از لحاظ معنوی و از لحاظ سلوک زندگی بسیار مهم بود همه اینها با مشکلاتی امسال مواجه است.


وی اظهار داشت: این ویروس توانسته است زندگی بشر را تحت تاثیر قرار بدهد. این هم واقعا عظمت و قدرت طبیعت و قدرت خداوند است که یک موجود ریز پنهان نادیدنی از یک نقطه‌ای می‌تواند فعالیت خودش را شروع کند و در حدود یک ماه سراسر جهان را تحت تاثیر قرار بدهد. امروز کشوری نیست که تحت تاثیر این مشکل نباشد و همه کشورها با مشکلاتی مواجه شدند و این یک مقداری باعث تنبه و بیداری ما شده است.


رییس جمهوری خاطرنشان کرد: قران می‌گوید هر چند شما به دانش علم نزدیک بشوید دانش علم بشر کلا اندک است و چه زمانی فکر می‌شد ۱۰ سال پیش یک سال پیش حتی چند ماه پیش که یک ویروسی می‌تواند سلامت جامعه، زندگی جامعه، ارتباطات جامعه، اقتصاد جامعه، سیاست را این چنین تحت تاثیر قرار دهد ضمن این که این ویروس مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورده است در عین حال یک فضا و فرصت خاصی هم برای فعالیت ما ایجاد شده است.


روحانی تاکید کرد: ما امروز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان که میبینیم و پارک‌های علم و فناوری با همه قدرت از روز اولی که با این ویروس ما مواجه شدیم به میدان آمدند و نیازمندی‌هایی که داریم در بخش ضد عفونی، تشخیص، پیشگیری،مراقبت و درمان در همه زمینه‌ها وارد شدند در برخی از زمینه‌ها مثل درمان اصلا خود دنیا هم هنوز در مراحل اولیه است.


وی تصریح کرد: برخی از پارک های علم و فناوری تلاش می‌کنند حتی از داروهای گیاهی برای مهار این ویروس استفاده کنند برای توانمندی و قدرت بشر که بتواند در برابر هر ویروسی مقاوم‌تر باشد.مقاومتی که می‌تواند ایجاد بکند خیلی مهم است.با دلاوری و شجاعت این کار شروع شده است با این حال معمولا درمان زمان بر است تا وقتی که ما به یک نتیجه واقعی و نهایی برسیم زمان می‌برد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان