arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

کرونا، انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات‌ها در نیویورک را لغو کرد

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات‌ها در اقدامی بی‌سابقه و در پی شیوع ویروس کرونا، لغو شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه اعلام کرد اعضای هیات انتخابات دموکرات‌ها در این ایالت، انتخابات مقدماتی را وتو کردند، اما انتخابات مقدماتی کنگره و نمایندگان ایالتی همچنان در سوم تیرماه برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه اعلام کرد اعضای هیات انتخابات دموکرات‌ها در این ایالت، انتخابات مقدماتی را وتو کردند، اما انتخابات مقدماتی کنگره و نمایندگان ایالتی همچنان در سوم تیرماه برگزار خواهد شد.

جی جیکوبز رئیس حزب دموکراتیک نیویورک گفته است لغو انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این کشور به خاطر برآورد در مشارکت کمتر و لزوم کاهش تعداد صندوق‌های آرا انجام شده است.

وی افزود: با توجه به ماهیت فوق‌العاده این چالش، این امر بسیار منطقی خواهد بود.

مقامات انتخابات محلی و گروه‌های رای گیری از این ایالت خواسته‌اند تا از بودجه فدرال برای خرید وسایل نظافتی و تجهیزات محافظتی استفاده و کارمندان را قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ تقویت کنند.

حزب دموکرات ایالتی و اندرو کومو فرماندار این ایالت از کمیسیونر‌های انتخاباتی هم خواسته‌اند برای کاهش هزینه بودجه ایالتی، نامزد‌هایی که انصراف داده‌اند را از فهرست انتخابات حذف کنند.

تنها کمیسیونر‌های انتخابات ایالتی می‌توانند برای لغو انتخابات مقدماتی تصمیم‌گیری کنند.

برنی سندرز داوطلب سابق ریاست جمهوری دموکرات و سناتور ایالت ورمونت، در اوایل این ماه اعلام کرد که فعالیت انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورده است، اما یک وکیل ستاد انتخاباتی سندرز روز یکشنبه در نامه‌ای از کمیسیونر‌ها خواسته بود که نام این داوطلب انصرافی را از رقابت‌های مقدماتی حذف نکنند.

در این نامه به همکاری سندرز با جناح مترقی و متوسط و همچنین حمایت از بایدن برای تقویت حزب دموکرات اشاره شده و آمده است حذف نام وی از رای گیری، این تلاش‌ها را به خطر می‌اندازد و به ضرر حزب در انتخابات عمومی است.

بنا به دستور اجرایی فرماندار نیویورک، رای دهندگان نیویورکی به دلیل شیوع ویروس کرونا می‌توانند به صورت غیابی در انتخابات تیرماه شرکت کنند و اخیرا هم نامه‌هایی برای رای‌دهندگان پست شده است.

مقامات حزب دموکرات در نیویورک هم آن را یک تغییر اساسی دانسته و گفته‌اند این یک فرایند بزرگی برای ما است. ما هفته‌های زیادی به انتخابات مقدماتی نداریم. اگرچه اجرای آن دشوار خواهد بود، اما می‌خواهیم آن را انجام دهیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان