arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

ترکیه ۴۰۰ نفر را به خاطر شایعات مربوط به کرونا بازداشت کرد

ترکیه در ۴۲ روز گذشته بیش از ۴۰۰ نفر را به خاطر انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و همچنین شایعه در مورد بیماری کرونا بازداشت کرده است. وزارت کشور ترکیه افراد بازداشتی را متهم کرده قصد داشتند عملکرد دولت را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا زیر سوال برده و مردم را بترسانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه صدها نفر را به خاطر کرونا دستگیر کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ترکیه در ۴۲ روز گذشته بیش از ۴۰۰ نفر را به خاطر انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و همچنین شایعه در مورد بیماری کرونا بازداشت کرده است. وزارت کشور ترکیه اعلام کرد هشت هزار اکانت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را رصد کرده و با بستن ۸۵۵ اکانت ۴۰۲ نفر را نیز به خاطر درست کردن شایعه در مورد کرونا و ارائه اطلاعات دروغ در مورد این بیماری بازداشت کرده است.

وزارت کشور ترکیه افراد بازداشتی را متهم کرده قصد داشتند عملکرد دولت را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا زیر سوال برده و مردم را بترسانند. این درحالی است که در روزهای گذشته تقاضای کمک یک شهروند ترک‌تبار در سوئد جنجالی شده بود. یک دختر ترک که پدرش به کووید ۱۹ دچار شده بود در شبکه‌های اجتماعی از مقامات ترکیه خواسته بود پدرش را نجات دهند چون سوئد هیچ کاری برای او انجام نمی‌دهد. مقامات وزارت بهداشت ترکیه نیز یک بالگرد برای انتقال این شهروند ترک به کار گرفتند. ترکیه می‌گوید ۴۰ هزار شهروند خود را از ۷۵ کشور جهان به داخل کشور منتقل کرده تا از کووید ۱۹ در امان باشند.

نظرات بینندگان