arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

شورای نظارت بر صداوسیما: دستمزد مجریان تلویزیون را بررسی می‌کنیم

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از جمع‌آوری مستندات برای مشخص شدن واقعیت دستمزدهای مجریان تلویزیون و بررسی اینکه این مبالغ در سطح استاندارد بوده است یا خیر، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از جمع‌آوری مستندات برای مشخص شدن واقعیت دستمزدهای مجریان تلویزیون و بررسی اینکه این مبالغ در سطح استاندارد بوده است یا خیر، خبر داد.

محمدحسین صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما درباره شایعات مرتبط با دستمزد نجومی برخی سلبریتی‌ها در تلویزیون که در روزهای اخیر حاشیه‌ساز شده است، گفت: یکی از دستور جلسات ما این است که به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها در همین زمینه بپردازیم.

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به اظهارنظرهای مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌های رسمی اضافه کرد: چندان نمی‌توان به اخبار شبکه‌های اجتماعی تکیه کرد. خود ما براساس مستنداتی که در حال جمع آوری آن‌ها هستیم قضیه را بررسی می‌کنیم.

چارچوب درستی برای دستمزد مجریان شکل نگرفته است

وی درباره اینکه دستمزدهای مجریان تلویزیونی در چند سال اخیر مورد حاشیه‌هایی قرار گرفته اما چارچوب درستی برای آن شکل نگرفته است، گفت: شورای نظارت بر صداوسیما وظیفه‌اش نظارت بر کلیت سازمان صداوسیما است. معمولا گزارش‌های این شورا به پنج مرجع ارجاع می‌شود؛ گزارش‌هایی که طبقه بندی شده است.

صوفی اظهار کرد: این شورا قطعاً نسبت به همه چیزهایی که در ذهن مردم سوال می‌شود که آیا شورا ورود کرده یا خیر؟ حتما ورود کرده است. منتها ممکن است برخی از این موارد رسانه‌ای نشده باشد و آن هم به این دلیل است که جزو ضوابط این شورا نیست که همه موضوعات رسانه‌ای شود.

باید براساس مستندات اقدام کنیم نه اظهارات

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما درباره اینکه تا چه حد به مساله دستمزد مجریانی چون رشیدپور و مهران مدیری و سلبریتی‌ها ورود شده است، گفت: در حال حاضر شورا در حال بررسی و جمع‌آوری مکاتبات است تا ببیند این موارد بوده است یا خیر؟ چون همین قدر که در شبکه‌های اجتماعی گفته شده چنین چیزهایی بوده است، همین قدر هم مدیران سازمان تکذیب کرده‌اند و بالاخره ما باید مستندات را بگیریم و بررسی کنیم تا ببینیم مبلغی که داده شده استاندارد و عرف بوده است یا خیر.

وی در پایان بیان کرد: یکی از انتظارات این است که اجازه داده شود این موارد فارغ از هیجانات و التهابات بررسی شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان