arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

ژاپن درمان بیماران کرونایی را با داروی «رمدسیویر» تصویب می‌کند

نخست‌وزیر ژاپن شینزو آبه اعلام کرد که ژاپن به‌زودی در ماه مه داروی رمدسیویر((Remdesivir) که دارویی ضدویروسی است برای معالجه بیماران مبتلا به کروناویروس تصویب خواهد کرد و این مورد اولین تصمیم کشور ژاپن در میان همه‌گیری‌ این بیماری خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ژاپن نیوز، یک مقام دولتی گفت: "این دارو در اوایل ماه آینده برای معالجه بیماران مبتلا به کووید-19، بیماری تنفسی ناشی از کروناویروس تایید خواهد شد، زیرا حرکت برای توسعه داروهای درمانی و واکسن‌ها در سرتاسر جهان تسریع شده است."

آبه در جلسه پارلمان گفت: "تصویب داروی رمدسیویر به زودی امکان‌پذیر خواهد بود."

رمدسیویر توسط شرکت بیوداروی ایالات‌متحده گیلیاد به‌عنوان درمان احتمالی بیماری ابولا ساخته‌شده است.

آزمایش بالینی این دارو نیز توسط گروه بین‌المللی بر روی بیماران مبتلا به علائم شدید کووید-19در این ماه به پایان می‌رسد.

به‌تازگی در نشریه پزشکی نیوانگلند مطالبی منتشرشده که بیانگر اثربخشی این دارو در 70 درصد از 53 بیمار کرونا ویروسی با علائم شدید بوده است البته در یک چهارم از این بیماران عوارض جانبی جدی مانند وخیم‌تر شدن عملکرد کلیه به همراه داشته است.

سخنگوی این شرکت گفت: ما در حال حاضر آزمایش‌های بالینی را انجام می‌دهیم و بر روی تأثیر کارآیی و ایمنی دارو متمرکز شدیم.

پس از ارائه درخواستی از شرکت گیلیاد، دولت ژاپن تصمیم دارد به‌سرعت درمان با این دارو را تصویب کند و علت آن تعویق نتایج آزمایش‌های بالینی ژاپن اعلام‌شده است.

در ژاپن، داروی ضد آنفلوانزا آویگان نیز آزمایش بالینی می‌شود و این تحقیقات تا ژوئن ادامه خواهد داشت؛ این دارو نیز در چین در معالجه بیماری کووید-19 اثربخش بوده است.

دولت ژاپن از شرکت Fujifilm Toyama Chemical خواسته است تا تولید اویگان را که بانام فاویپیراویر( favipiravir ) نیز شناخته می‌شود را تقویت کند. به دلیل عوارضی مانند نقص مادرزادی از این دارو برای زنان باردار و زنان در شرایط بارداری استفاده نمی‌شود.

همچنین شرکت Shionogi & Co اظهار کرد: هدف کارآزمایی‌های بالینی در سال جاری ساخت واکسن برای مقابله با این بیماری است.

این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته است تا واکسن برای مقابله با این بیماری تهیه کند، ضمن اینکه به دنبال کشف داروهای درمانی برای این بیماری نیز است.

سخنگوی این شرکت گفت: خواهان ارائه واکسن برای 10 میلیون نفر است. این شرکت در حال هماهنگی برنامه‌های خود با طرف‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان