arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

شرکت کنترل کیفیت هوا: لغو طرح ترافیک، به دلیل شرایط جوی تأثیر چندانی بر کیفیت هوا نداشته است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: لغو طرح ترافیک به دلیل شرایط جوی تأثیر چندانی بر کیفیت هوا نداشته، اما اگر این اتفاق در زمستان می‌افتاد، دچار وضعیت‌های خیلی ناسالم می‌شدیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت کنترل کیفیت هوا: لغو طرح ترافیک، به دلیل شرایط جوی تأثیر چندانی بر کیفیت هوا نداشته استحسین رضا شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، در گفتگویی با اشاره به لغو طرح ترافیک تا زمان نابودی کرونا در تهران گفت: اگر این اتفاق در زمستان می‌افتاد، با این تعداد خودرو حتماً دچار وضعیت‌های خیلی ناسالم می‌شدیم و به شاخص‌های خیلی بالایی می‌رسیدیم.

وی در پاسخ به اینکه مقایسه آمار شاخص آلودگی هوا از پانزدهم فروردین تاکنون در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته چه تغییری در کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد گفت: مقایسه بازه زمانی از ۱۵ فروردین تاکنون با سال گذشته چیز زیادی به ما نمی‌دهد، چون باوجود اینکه خودروهای زیادی وارد شهر شده، ترددها آغاز شده و کسب و کارها به فعالیت بازگشته‌اند، اما در شرایط کنونی چیزی که بیشترین تاثیر را در کیفیت هوای تهران دارد وضعیت آب و هوایی است و نه میزان تردد خودروها.


شهیدزاده توضیح داد: اگرچه با لغو طرح ترافیک تردد خودروها در منطقه طرح افزایش یافته است، اما با توجه به وضعیت آب و هوا و به یاری ناپایداری جوی و باد و بارانی که در تهران شاهدیم هر چقدر هم که تردد خودرو زیاد باشد تهران وارد شرایط آلودگی هوا نمی‌شود.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تأکید کرد: در زمستان به دلیل دمای پایین هوا پدیده وارونگی رخ می‌دهد، آلودگی هوا روی شهر حبس می‌شود و تعداد خودرو در کیفیت هوای شهر اثر می‌گذارد، اما الان هر چه خودرو به شهر می‌آید و آلودگی تولید می‌شود باد یا بارانی می‌آید و همه را می‌برد. به این ترتیب با این که تعداد خودروها زیاد شده، اما به دلیل همراهی آب و هوا وارد وضعیت ناسالم نشدیم.

منبع: میزان

نظرات بینندگان