arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

روحانی: آمریکا مقررات بهداشت جهانی را نقض می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری گفت: آمریکا تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض کرده و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در گفت وگوی تلفنی با «سیریل رامافوسا» رییس جمهوری آفریقای جنوبی ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور بویژه روابط تجاری و اقتصادی، انتقال تجربیات و اطلاعات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و همکاری های بهداشتی و علمی دو کشور در این زمینه را ضروری خواندند.

دو رییس جمهوری با اشاره به سابقه خوب همکاری‌های اقتصادی دو کشور ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جدید برای توسعه این همکاری‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک را مورد تاکید قرار دادند.

دو طرف همچنین تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با تحریم‌های ضدبشری آمریکا و همچنین جنایت‌های ضدانسانی علیه ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و یمن را مورد تاکید قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران، اظهارداشت: در شرایطی که اپیدمی بیماری کرونا در جهان را شاهد هستیم و نگاه‌ها باید به سمت روابط با کشورها تغییر یابد، متاسفانه آمریکا تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض کرده و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.

رییس جمهوری با اشاره به عضویت آفریقای جنوبی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت، تاکید کرد: انتظار داریم که در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی بر مخالفت با یکجانبه‌گرایی آمریکا و تحریم‌های غیرقانونی این کشور علیه ایران بیش از پیش تاکید کنید.

رییس جمهوری آفریقای جنوبی نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد: ما کاملا از اقدامات ناعالانه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران آگاه هستیم و به حمایت از ایران ادامه خواهیم داد.

"سیریل رامافوسا" تاکید کرد: اکنون زمانی است که باید با یکدیگر علیه دشمن مشترک (ویروس کرونا) اقدام کنیم و الان زمان مناسبی نیست که با اعمال تحریم ها و افزایش فشار برای ملت‌ها مشکل ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان