arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

شیوع بیماری جدید در انگلیس جان چند کودک را گرفت

شیوع بیماری جدید در انگلیس با علائم التهاب ناشی از ویروس کرونا (کووید-۱۹) باعث مرگ چند کودک زیر پنج سال در این کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی با بیان این خبر اظهار داشت: این کودکان در گذشته مشکلات جسمانی نداشتند.

وی افزود: این یک بیماری جدید است که به نظر ما بر اثر ویروس کرونا پدید آمده است. ما ۱۰۰ درصد مطمئن نیستیم چون آزمایش کرونای برخی افرادی که به آن مبتلا شده‌اند منفی بوده است.

وزیر بهداشت انگلیس گفت: دانشمندان انگلیس در این زمینه مشغول تحقیقات گسترده‌ای هستند اما اصل مساله نگران کننده است.

دانشمندان، احتمال بیماری کاوازاکی را داده‌اند که در بین کودکان زیر پنج سال شایع است. تب، التهاب پوست، تورم غدد و دربرخی موارد آرتروز قلب از علائم آن گزارش شده است.

مقام‌های بهداشت انگلیس دیروز(دوشنبه) در پیامی به پزشکان عمومی هشدار دادند نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره پدیدار شدن سندرم التهامی مرتبط با کووید-۱۹ در بین کودکان در بریتانیا بروز کرده است.

بر این اساس، به نظر می‌رسد در سه هفته گذشته تعداد کودکان در همه رده‌های سنی که وضعیت التهابی در آنها مشاهده شده و به مراقبت ویژه نیاز دارند در لندن و دیگر مناطق بریتانیا افزایش یافته است.

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، کودکان در معرض خبر جدی کووید-۱۹ نبودند و تعداد کمی از آنها با ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند و حتی آمار مرگ در بین آنها بسیار اندک بوده است.

پزشکان وضعیت کودکان بستری شده را با سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی مقایسه کرده‌اند که می‌توانند در کنار هم باعث التهاب شدید داخلی، تب و مشکلات تنفسی شود که همگی از نشانه‌های کووید-۱۹ است.

اما آزمایش کرونای بسیاری از کودکانی که چنین علائمی را بروز داده‌اند منفی بوده که روند تشخیص را پیچیده و دشوارتر کرده است.

مسئولان وزارت بهداشت از پزشکان عمومی خواسته‌اند کودکانی را که در آنها علائمی همچون درد شکمی مشاهده می‌شود به عنوان یک مورد اورژانسی به بیمارستان ارجاع دهند.

براساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تاکنون ۹ کودک در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انگلیس دوره اوج همه‌گیری کرونا را سپری می‌کند و تاکنون بیش از ۲۱ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

دولت انگلیس از چهارم فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت‌وآمد را برای جلوگیری از شیوع کرونا به اجرا گذاشته است. نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه ۸ اردیبهشت) اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش محدودیت‌ها ندارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان