arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

جشنواره کارلووی واری ۲۰۲۰ لغو شد

پنجاه و پنجمین جشنواره سالانه فیلم «کارلووی واری» جمهوری چک که بنا بود از ۱۳ تا ۲۱ تیر برگزار شود به دلیل شیوع کرونا لغو
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنجاه و پنجمین جشنواره سالانه فیلم «کارلووی واری» جمهوری چک که بنا بود از ۱۳ تا ۲۱ تیر برگزار شود به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ددلاین، برگزارکنندگان این رویداد سینمایی اعلام کردند با توجه به اقدامات دولت چک در مقابله با ویروس کرونا و اوضاع پیچیده جهانی، لغو این جشنواره لازم بود. قرار است جمهوری چک از ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) محدودیت‌های قرنطینه را کاهش دهد. بر همین اساس، سینماها در این کشور از آن تاریخ اجازه نمایش فیلم برای گروه های زیر پنجاه نفر را خواهند داشت. برگزارکنندگان جشنواره کارلووی واری نیز برنامه دارند تا برخی از فیلم‌های برگزیده این جشنواره را در اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیر)، در این کشور نمایش دهند.

همزمان، بازار کوچک این جشنواره برای پروژه‌هایی از اروپای مرکزی و شرقی، حوزه بالکان، اتحاد جماهیر شوروی سابق، خاورمیانه و آفریقای شمالی نیز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی کارلووی واری همچنین در جشنواره جهانی «همه یکی هستیم» نیز شرکت خواهد کرد؛ این جشنواره مجازی قرار است با حضور و همکاری جشنواره‌های بین‌المللی به طور رایگان از شبکه یوتیوب برای مخاطبان پخش شود.

یرژی بارتوشکا (Jiří Bartoška) رئیس جشنواره بین‌المللی کارلووی واری در این باره می‌گوید: قویا باور داریم که تماشای فیلم همراه با دیگران در سالن سینما، تجربه‌ای قدرتمند است که نمی‌توان آن را با چیزی جایگزین کرد. و از آن‌جایی که جشنواره بین‌المللی کارلووی واری یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در جمهوری چک است، تصمیم گرفتیم که برگزاری نسخه جایگزین از این رویداد برخلاف ماموریت اصلی آن خواهد بود. ماموریتی که همانا گرد هم آوردن مخاطبان، فیلمسازان و مردمی از طبقات مختلف اجتماعی در یک جا برای لذت بردن جمعی از آثار سینما است.

سازمان‌دهندگان این مراسم برگزاری پنجاه و پنجمین جشنواره بین‌المللی کارلووی واری را به تاریخ دوم تا دهم ژوئیه سال ۲۰۲۱ (۱۹-۱۱ تیر ۱۴۰۰) موکول کردند.

جشنواره‌های فیلم لوکارنو، ونیز، تورنتو، تلوراید، سن سباستین، زوریخ، نیویورک، توکیو و لندن از جمله فستیوال‌های سینمایی بزرگی هستند که هنوز لغو نشده‌اند؛ اما با توجه به شرایط فوق‌العاده حاکم بر جهان تردیدهای زیادی درباره امکان برگزاری فیزیکی این رویدادها وجود دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان