arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

کرونا و بحران غذایی؛ میلیون‌ها دام و طیور در آمریکا معدوم می‌شوند

شیوع کرونا بحرانی در آمریکا و سایر نقاط جهان بوجود آورده که به ورشکستگی کشاورزان و دامداران نیز منجر شده است. دامداران آمریکایی دیگر جایی برای نگهداری دام‌های خود ندارند و کشتارگاه‌های زیادی نیز تعطیل شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا صنعت دامپروری در آمریکا نیز به شدت تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، شیوع کرونا باعث شده تا هزاران رستوران و غذاخوری در سرتاسر آمریکا تعطیل شوند. به جز بیکاری میلیون‌ها نفر، اکنون صنعت دامداری در آمریکا نیز تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته به طوریکه اکنون میلیون‌ها قطعه جوجه، خوک و برخی دام‌های دیگر به دلیل نبود مشتری گوشت درحال معدوم شدن هستند. بعنوان نمونه در آیوا، به میلیون‌ها خوک ماده دارویی تزریق می‌شود که بچه خود را سقط کنند. میلیون‌ها جوجه یک روزه نیز با گاز خفه می‌شوند چون هیچ مشتری برای گوشت آنها وجود ندارد.

دامداران آمریکایی دیگر جایی برای نگهداری دام‌های خود ندارند و کشتارگاه‌های زیادی نیز تعطیل شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا صنعت دامپروری در آمریکا نیز به شدت تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گیرد. اگر وضعیت شیوع به همین منوال ادامه پیدا کند بسیاری از دامداران در ایالت‌های مختلف آمریکا نابود خواهند شد.

نظرات بینندگان