arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۰ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت: احتمال تاخیر در زمان برگزاری کنکور / آزمون ها در زمانی برگزار می شود که کمترین آسیب را به فرزندان ایران وارد کند / امکان ابتلای دوباره بیماران کرونایی وجود دارد / ۸۰ درصد اصناف پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۱۸
سعید نمکی گفت: بسیاری در مورد برگزاری کنکور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سوال داشتند، اما امروز و فردا با همکاران مان برآورد می‌کنیم که در درست‌ترین زمان که کمترین آسیب را به فرزندان ایران وارد کند، برگزار کنیم. گرچه ممکن است تاخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود، اما تاخیر را اگر به قیمت تامین سلامتی آیندگان کشور باشد را با جان و دل می‌پذیریم.
پاسخ واعظی به میرسلیم: ترامپ، دیگر چه بگوید و واشنگتن دیگر چه کند تا برخی از توهم دست بکشند و دریابند که دولت فعلی امریکا، دشمن بزرگ برجام است
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۱۸
رییس دفتر رییس‌جمهور در صفحه توییتر خود به یک توییت منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پاسخ داد. وی نوشت: ساختن صلح، فضیلت و ستیز با تحریم، وظیفه است همچنانکه ستایش تحریم و تخریب صلح، جنگ با منافع ملی است. ترامپ، دیگر چه بگوید و واشنگتن دیگر چه کند تا برخی از توهم دست بکشند و دریابند که دولت فعلی امریکا، دشمن بزرگ برجام است.
نوبخت: ۳ هزار نفر در ماه‌های آینده جذب وزارت بهداشت می‌شوند
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۱۸
رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه به تازگی برای جذب ۲۲۸۰ نفر در نظام سلامت کشور به صورت قراردادی تامین اعتبار شده است، گفت: همچنین برای حدود ۳هزار نفر دیگر هم پس از بررسی‌های لازم در ماه‌های آینده تامین اعتبار خواهد شد و به مرور جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند شد.
ادعای یک رسانه ترکیه‌ای / روسیه: هر گونه حمله هسته‌ای از سوی آمریکا را پاسخ می‌دهیم
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۱۷
آناتولی مدعی شد؛ روسیه روز چهارشنبه هشدار داد هر گونه حمله هسته‌ای با بمب‌های دارای قدرت انفجار اندک را حمله هسته‌ای تلقی کرده وآن را پاسخ خواهد داد.
تقاضای ۷۸۳ هزار نفر برای بیمه بیکاری / احتمال افزایش ثبت‌درخواست
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۱۷
مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: از ۲۳ اسفندماه تاکنون ۷۸۳ هزار نفر درخواست خود برای دریافت بیمه بیکاری را ثبت کرده‌اند که ۶۵۴ هزار نفر مشمول برقراری بیمه بیکاری در مرحله اول شده‌اند.
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ١١۴ شهر کم خطر و سفید مطرح نیست / سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران پایین است
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۷:۰۰

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از شناخته شدن ١١۴ شهر کم خطر و سفید در کشور خبر داد. با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ١١۴ شهر کم خطر و سفید مطرح نیست گفت: براساس گزارشات اخیر، پس از بازگشایی تعدادی از اصناف، ٨٠ درصد از مردم در شهرستان‌های کشور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اما سطح رعایت در استان تهران پایین است.

پیش بینی پژوهشگران سنگاپوری از پایان کرونا در ایران: پایان ۹۹ درصدی ۹ ژوئن(۲۰ خرداد) / پایان ۱۰۰ درصد آن ۲۲ اکتبر(اول آبان)
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۶:۱۴

پژوهشگران سنگاپور طی بررسی جدیدی، مدلی را برای پیش‌بینی تاریخ احتمالی پایان کرونا در کشورهای سراسر جهان از جمله ایران ارائه دادند.

نامه سخنگوی حوزه قم به روحانی پیرامون عدم بازگشایی حرم های مطهر؛ آقای روحانی عذرخواهی کنید / کارشناسان گفته اند پیش‌بینی قبلی شان درمورد سهم زیارتگاه ها در انتقال کرونا اشتباه بوده / با کارشناسان بهداشتی مخالفت ننمایید و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها را بدهید / هرچه بعد معنوی جامعه را ارتقا بخشیم موجب تقویت نظام خواهد شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۵:۰۶

سخنگوی مدیر حوزه های علمیه و یکی از اساتید درس خارج حوزه علمیه در نامه ای به رییس جمهوری با اشاره به ریسک پایین بازگشایی اماکن مذهبی در شیوع کرونا، از وی خواست - به تعبیر وی - ضمن عذرخواهی از مردم، نسبت به تصمیم بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر کند.

دریادار تنگسیری: فرمان فرمانده معظم کل قوا است که مردم در جزایر خلیج فارس زندگی کنند
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۷

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس، تاکید کرد: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قوا است که مردم در جزایر زندگی کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت: مردان بیش از زنان به کرونا مبتلا شدند / روند کاهشی این بیماری از ۲۵ اسفند شروع شد /۶۰ درصد تختهای بیمارستانی و ۳۰ درصد آی سی یو کرونا خالی است
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۳:۰۴

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمارها نشان می دهد که مردان به خصوص مردان شاغل که در کسب و کارها بیشتر فعال بوده اند،بیش از زنان به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی های مردان نیز بیشتر است.

واکسن کرونای آکسفورد میمون‌ها را مصون کرد
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۸

شش میمونی که واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد را دریافت کرده بودند پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا برای ۲۸ روز عاری از ویروس ماندند.

کرونا، سرباز اشکانی را در مازندران از گور درآورد
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۶

دفن فرد فوت شده از کرونا در روستای " پاجی " واقع در بخش دودانگه شهرستان ساری منجر به کشف گور سرباز اشکانی شده است. این خبر را  علی رمضانی پاجی پژوهشگر مازندرانی اعلام کرد. وی گفت: هنگام حفر قبر برای دفن فرد فوت شده از کرونا که طبق پروتکل بهداشتی باید عمق بیشتری می داشت، به گور باستانی رسیدیم. وی گفت که متاسفانه این گور باستانی بر اثر برخورد بیل مکانیکی تخریب شد. این پژوهشگر مازندرانی افزود: بقایای یک اسکلت انسانی، بقایای یک ظرف سفالی شکسته ، بقایای یک شمشیر آهنی و یک تیردان و یک قطعه شی آهنی مربوط به ابزار جنگی کشف شد.

وی ادامه داد: با توجه به تیپ ساخت دشنه، شمشیر و تیر سه بر، به نظر می‌رسد این گور مربوط به سرباز اشکانی باشد. رمضانی که از اهالی روستای پاجی است ، گفت : ۲ سال قبل هم در این قبرستان، گور خمره، گردنبند و النگوی مفرغ کشف شد که مربوط به حدود سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار سال پیش است. وی افزود : آثار کشف شده را پس از صورتجلسه، به رییس پاسگاه " بنافت " تحویل دادیم.

ترامپ: بدترین روزهای کرونا راپشت سر گذاشته‌ایم
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۴

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «حالا که کارشناسان ما معتقدند بدترین روزهای این بیماری همه‌گیر را پشت سر گذاشته‌ایم آمریکایی‌ها چشم به راه بازگشایی ایمن و سریع اقتصاد کشورمان هستند.»

سردار شکارچی: دستور شلیک ترامپ، در صورت نزدیکی قایق‌های ایران به ناو‌های آمریکا؟ ترامپ در چارچوب جنگ روانی گاهی حرف‌هایی از این دست می‌زند
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۴

سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه بر اساس قواعد بین‌المللی عبور بی ضرر کشتی‌های مختلف از این منطقه آزاد است، گفت: اما آنها [نیروهای آمریکایی] مزاحمت برای ماهی گیران ایجاد می‌کنند، به مسائل زیست محیطی توجه نمی‌کنند و حتی به مراکز نظامی کشورهای این منطقه نزدیک می‌شوند و از آن طرف نیز آقای ترامپ پیام می‌دهد که ارتش شان با نیروهای مزاحم مقابله کند.

سردار شکارچی در پاسخ به تهدید اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه در صورت نزدیکی قایق‌های ایران به ناوهای آمریکا در منطقه خلیج فارس، به ناوهای این کشور دستور شلیک داده است، تاکید کرد: آقای ترامپ در چارچوب جنگ روانی و وارد کردن خدشه بر افکار عمومی و کسب امتیاز در انتخابات پیش روی خود و همچنین برای فرار از مسائل داخلی، گاهی اوقات حرفهایی از این دست علیه ما میزنند، اما ما باید افکار عمومی خود بگوییم که آمریکایی‌ها به هر حال در حال پا گذاشتن روی قوانین بین‌المللی و ایجاد مشکل هستند و از آن طرف هم جو سازی می‌کنند که حق با ماست؛ در این شرایط اگر احتمالا دست به خطایی زدند و سیلی ای خوردند، توجیه پذیر باشد که آن سیلی حقشان بوده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان