arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

بایدن: کمبود میزان تست کرونا در آمریکا «وحشتناک» است / فقط از ۵.۴ میلیون نفر تست کرونا گرفته شده

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «از جمعیت تقریبا ۳۳۰ میلیون نفری آمریکا تنها از ۵.۴ میلیون نفر تست کرونا گرفته شده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به موازات شدت گرفتن انتقادها درباره عملکرد دولت دونالد ترامپ در مقابله با کرونا به ویژه در زمینه گرفتن تست ابتلا به این ویروس در آمریکا، رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری کمبود میزان تست کرونا در آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرد.

جو بایدن که با کناره‌گیری دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ عملا نامزد این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ است، در ادامه انتقادهای اخیرش به عملکرد دولت او در مقابله با ویروس کرونا این بار روی یک موضوع دست گذاشته است: «کمبود میزان تست کرونا».

پیش از این، کمبود میزان تست کرونا در آمریکا انتقادهای گسترده مخالفان ترامپ به ویژه دموکرات‌ها را در پی داشته بود و رهبر سناتورهای دموکرات هم خواستار تحقیق کنگره درباره عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مقابله با کرونا و موضوع کمبود میزان تست کرونا شده بود.

بایدن ۷۷ ساله که از ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ سناتور ایالت «دلاوِر» و در هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما نفر دوم دولت او بود، تعداد بسیار کم تست کرونا در آمریکا را «وحشتناک» خواند.

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دو پیام توئیتری به عملکرد دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا تاخته است.

بایدن در یک پیام نوشت: «نزدیک به ۳۳۰ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا هستند و طبق اعلام کاخ سفید ترامپ ما فقط از ۵.۴ میلیون نفر تست کووید-۱۹ گرفته‌ایم. این وحشتناک است. دونالد ترامپ باید شمار تست گرفتن‌ها را زیاد کند و باید این کار را فورا انجام دهد».

وی در پیامی دیگر اینطور نوشت: این واقعیت است که در این کشور مرگ و میرهای غیر ضروری صورت گرفته است. اگر ما به کارشناسان گوش می دادیم و به هشدارهای آنها اعتنا می‌کردیم می‌توانستیم جلو این موضوع را بگیریم اما دونالد ترامپ در اقدام کردن ناکام ماند و حالا مردم آمریکا دارند بهایش را می‌پردازند».

تشدید انتقادها از عملکرد دولت ترامپ در حالی صورت گرفته که قربانیان کرونا در این کشور از تلفات آمریکا در جنگ ویتنام فراتر رفت.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، با مرگ بیش از دو هزار نفر دیگر در ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۵۸ هزار و ۳۵۵ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا روز گذشته (سه‌شنبه) به یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۸۲ نفر افزایش یافته است

منبع: فارس
نظرات بینندگان