arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

سنگاپور؛ کانون جدید شیوع کرونا در آسیا

سنگاپور درپی پاک شدن استان هوبئی چین از آثار ویروس کرونا، امروزه به کانون جدید انتشار و شیوع این ویروس در آسیا تبدیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سنگاپور درپی پاک شدن استان هوبئی چین از آثار ویروس کرونا، امروزه به کانون جدید انتشار و شیوع این ویروس در آسیا تبدیل شده است.

به گزارش سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)، تازه ترین آمار حاکی است که ۱۴ هزار و ۹۵۱ نفر در سنگاپور به کووید – ۱۹ مبتلا شده، ۱۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته و یک‌هزار و ۱۲۸ نفر بهبود یافته اند.

وزارت بهداشت سنگاپور تائید کرد که اکثر موارد ابتلای جدید به این بیماری، مربوط به کارگران خارجی در سنگاپور است.

سنگاپور کشوری با ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت که به اقتصاد درخشان و سیستم بهداشت و درمانی خود می بالد، از ژاپن در زمینه ابتلا به کرونا پیشی گرفته است.

با این حال، وزارت بهداشت سنگاپور اعلام کرد که شمار موارد جدید ابتلا به کرونا از متوسط ۳۱ مورد در روز در طول یک هفته، به ۲۱ مورد در روز در هفته گذشته کاهش یافته است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شهروند خارجی در سنگاپور زندگی می کنند و از این تعداد، تقریبا ۴۱ درصد مجوز کار دارند.

قرنطینه در سنگاپور برای موسسات آموزشی به اجرا گذاشته شده و اکثر دفاتر اداری به منظور ریشه کنی شیوع کرونا تعطیل شده است.

در این میان، «دزموند لی» وزیر توسعه خانواده و اجتماعی سنگاپور اعلام کرد که وزارت متبوعش روز ۴ ماه می (۱۵ اردیبهشت) طرحی در زمینه ازدواج مجازی را در صحن علنی پارلمان مطرح می کند.

وی افزود: می توانیم انتظار آغاز این فرآیند را از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت ماه) داشته باشیم، مشروط بر اینکه در پارلمان تصویب شود.

وی یادآور شد که اگر همه چیز خوب پیش رود، وزارتخانه مزبور امیدوار است این طرح را به عنوان گزینه ای در اختیار زوج های بیشتری قرار دهد.

ویروس کرونا موسوم به « کووید - ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان