arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

خسارت ۶۴۱ میلیون دلاری کرونا به بوئینگ

شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا با گسترش شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد ۶۴۱ میلیون دلار زیان دید و این شرکت برای کنترل زیان‌ها درصدد اخراج نیرو‌های خود است. تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد فلج شده شرکت بوئینگ در حالی رخ می‌دهد که این شرکت هواپیمایی آمریکایی به مدت ۱۳ ماه است به دلیل مشکلات فنی و حوادث مرگبار هواپیما‌های ۷۳۷ مکس زمین گیر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه سی ان بی‌سی، با زمین گیر شدن هواپیما‌ها و تاثیر ویروس کووید ۱۹ بر اقتصاد گردشگری، شرکت بوئینگ هم اکنون بشدت با کاهش سفارش برای هواپیما‌های جدید روبرو شده است و از طرف انگیزه‌ای دیگر برای مسافران برای پرواز وجود ندارد.

به دنبال ضرر‌های پشت سر هم و تحمیل شدن ضرر ۶۴۱ میلیون دلاری در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ شرکت هواپیمایی بوئینگ در حال حاضر به دنبال تعدیل ۱۰ درصد از نیرو‌های خود است.

برنامه تعدیل نیرو‌ها قرار است در حالی اجرا شود که مشتریان شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرده‌اند به دلیل تاثیر ویروس همه گیری کرونا آن‌ها درخواست‌های خود را برای دریافت هواپیما‌های جدید کاهش می‌دهند.

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد فلج شده شرکت بوئینگ در حالی رخ می‌دهد که این شرکت هواپیمایی آمریکایی به مدت ۱۳ ماه است به دلیل مشکلات فنی و حوادث مرگبار هواپیما‌های ۷۳۷ مکس زمین گیر شده است.

قرار بود هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس جدید با ظرفیت کمتر مسافر جایگزین بوئینگ ۷۳۷ کنونی شود، اما پس از اینکه ۲ فروند از این هواپیما‌ها به ترتیب در اکتبر (آبان) سال ۲۰۱۸ در اندونزی و مارس (فروردین) ۲۰۱۹ در اتیوپی سقوط کرد مقامات ایمنی هوانوردی جهان بر توقف استفاده از این مدل هواپیما را اعلام کرد و شرکت بوئینگ نیز تصمیم گرفت تولید این مدل هواپیما را متوقف کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان