arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

کمالوندی: به زودی دو دستگاه «ایکس ری» از آژانس تحویل می گیریم

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تاکنون دو دستگاه تشخیص ویروس کرونا از آژانس تحویل ایران شده است و دو دستگاه «ایکس ری» هم به زودی تحویل می‌گیریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمالوندی: به زودی دو دستگاه «ایکس ری» از آژانس تحویل می گیریمبهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگویی درباره ورود محموله جدید سوخت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: هر سال دوره‌ای داریم برای تعویض سوخت و انجام تعمیرات سالیانه و این ویژگی همه نیروهای اتمی است.

وی افزود: در گذشته با توجه به درخواست وزارت نیرو و برای اینکه مشکل کمبود برق نداشته باشیم این کار را در اردیبهشت ماه انجام می‌دهیم که مصرف برق در پایین‌ترین مقدار خود قرار دارد و با گرما و سرمای شدید مواجه نیستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امسال «کرونا» را هم داریم به همین دلیل این کار را در دو مقطع انجام می‌دهیم که هر دو مقطع در فصلی است که کمبود برق احساس نشود. یکی در اردیبهشت ماه که همین حالا در حال انجام است و مقطع دیگر در پاییز است که افراد کمتری درگیر کارهای تعمیر هستند.

کمالوندی گفت: بخش عمده‌ای از کار تعمیرات توسط متخصصین ایرانی انجام می‌شود و شاید تا دو سال آینده ما به طور کلی از متخصصین روسی بی نیاز شویم.

وی افزود: محموله جدید با همکاری «روس اتم» طی دو پرواز هفته گذشته و دیروز وارد بوشهر شد که شامل ۳۸ تن سوخت ۴.۵ درصد است و معادل ۱۲ ملیون بشکه نفت انرژی دارد. به عبارت دیگر هر کدام از این هواپیماها انرژی معادل ۶ میلیون بشکه نفت با خود به ایران آورده اند که آنها در طول یک سال آینده برق معدل ۱۰۰۰ وات را تولید خواهند کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در سال جاری ۶۸ میلیون بشکه به واسطه عملکرد نیروگاه بوشهر در تولید نفت صرفه جویی شد، اظهار داشت: با وجود نیروگاه بوشهر سالانه ۷ میلیون تن آلاینده کمتری هم تولید می‌شود در حالی که تولید همین میزان برق در نیروگاه‌های معمولی حدود ۷ میلیون تن آلاینده را سالانه در هوا منتشر می‌کند و در واقع اهمیت این نیروگاه، انرژی پاکی است که تولید می‌کند.

کمالوندی همچنین درباره فعالیت سازمان انرژی اتمی در مبارزه با کرونا، گفت: ما از زمانی که کرونا احساس شد همه تلاش خود را به کار گرفتیم. مرکز پرتو دهی تهران ۲۴ ساعته در خدمت بخش درمانی کشور است. فعالیت‌ها در سازمان برای برآورده کردن نیازهای کاردرمانی و پزشکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مذاکراتی هم با آژانس درباره مبارزه با کرونا داشتیم که خوشبختانه نتیجه بخش هم بود، اظهار داشت: چهار دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونا را آنها به ما دادند که دو دستگاه تا الان تحویل شده است که چند ساعته نتیجه تست ویروس را تحویل می دهد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه دو دستگاه «ایکس ری» هم از آژانس داریم می گیرم، گفت: این اقدامات کوچک است اما در راستای مبارزه با کرونا سهم و حمایت خود را دارد.

کمالوندی با تاکید براینکه سازمان انرژی اتمی با تمام توان برای مقابله با کرونا در خدمت کشور قرار گرفته است، تاکید کرد: به طور کلی سه مرکز پرتودهی سازمان سه شیفت در حال کار هستند و کارکنان، پول این شیفت‌های اضافه را هم دریافت نمی‌کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان