arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اگر پس از 30 روز روش آزادسازی سهام عدالت تعیین نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ / علت کاهش مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها / روایت فرمانده نیروی دریایی سپاه از مواجهه اخیر با آمریکایی ها در خلیج فارس / ادعای پرداخت طلا به ایران توسط ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تهدید بن سلمان از سوی ترامپ / اگر پس از 30 روز روش آزادسازی سهام عدالت تعیین نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ / علت کاهش مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها / اعمال تحریم جدید علیه ایران از سوی آمریکا

زیر پوست اخبار: دیروز -جمعه- فضای خبری رسانه‌های، نسبتا روزی آرام را سپری کردند. کرونا همچنان در کشور روند نزولی دارد و تعداد جان‌باختگان این بیماری خوشبختانه به 63 نفر در روز کاهش پیدا کرد. از طرف دیگر، آخرین گزارش‌های نیز نشان می‌دهد نباید به آینده واکسن‌های در حال ساخت و تست کرونا بسیار امیدوار بود؛ زیرا احتمالا 85 درصد آن‌ها با شکست حتمی مواجه خواهند شد. در سطح بین‌المللی نیز درگیری های امریکا و چین که در ماه های گذشته، ماهیت تجاری داشت، این روزها مبدل به جنگ بر سر منشا کرونا تبدیل شده است. در این راستا، ترامپ که همچنان در صدر اخبار بین المللی است، در ادعایی اظهار داشت که «مطمئنم که منشأ کرونا یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در چین بوده است».

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اگر پس از 30 روز روش آزادسازی سهام عدالت تعیین نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟: براساس اعلام منابع خبری پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای آزادسازی سهام عدالت در سه‌شنبه شب، از چهارشنبه صبح تا ساعت 14 دیروز -جمعه- بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از سهامداران عدالت، روش آزادسازی سهام خود را مشخص کرده‌اند. چنانچه سهامداران خودشان یکی از این دو روش را انتخاب نکنند در پایان مهلت اعلام شده روش غیر مستقیم برای آنها انتخاب خواهد شد.

علت کاهش مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها: ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران، در ارتباط با علت کاهش مراجعات کرونایی در کشور، گفت: باید توجه کرد که علت اصلی این موضوع این است که ما امکانات‌مان را ارتقاء دادیم تا بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهیم. بنابراین در حال حاضر بیماری کووید-۱۹ را در مراحل اولیه بیماری تشخیص می‌دهیم. در عین حال مراقبت‌های لازم را از بیمار انجام می‌دهیم تا حال او بدتر نشود.

اعمال تحریم جدید علیه ایران از سوی آمریکا: وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه چند فرد و شرکت مرتبط با ایران اعمال کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت خدمات معدنی «طیف» در عمان و یک فرد نام «امیر دیانت» را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های جدید قرار داد. این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که آمریکا طی روز‌های گذشته به شدت در تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است.

پیش‌بینی احتمال شکست 85 درصد واکس‌های جدید کرونا: روزنامه اسرائلی هاآرتص در گزارشی نوشت:  احتمالا 58 درصد واکسن‌ای در مرحله تست کرونا با شکست و عدم کارایی مواجه خواهند شد لذا با پیش‌بینی ۸۵ درصد میزان شکست پروژه واکسن‌های جدید در مرحله تولید ضمانت نامه با اوراق قرضه بلند مدت، نیاز به برآورد خسارت در رقمی حدود ۲ تا ۳ میلیارد دلار ضرر برای مدت زمان چهار تا شش پروژه دارد.

فقیر شدن نیم میلیارد نفر در نتیجه شیوع کرونا: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت احتمال دارد که در نتیجه شیوع ویروس کرونا در جهان ۵۰۰ میلیون نفر فقیر شوند. گوترش روز جمعه با اعلام این مطلب همچنین درباره «نبود همبستگی کافی» با کشورهای در حال توسعه در جهان نیز هشدار داد و خواستار ایجاد این همبستگی شد. دبیر کل سازمان ملل با ذکر این که ابزارهای لازم برای مقابله با ویروس کرونا «باید در همه جا و در دسترس همه باشد» خواستار آماده‌سازی یک بسته کمک مالی برای تمام کشورها به ارزش حداقل ده درصد از کل اقتصاد جهانی شد.

۱۰۰۶ مورد ابتلای جدید کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به  ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به  ۶۰۹۱ نفر رسید. جهانهپور افزود: خوشبختانه ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رد شایعه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و اماکن زیارتی در ۱۱ استان کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع دستور رئیس جمهور و موافقت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های ۱۱ استان از اول هفته آینده را شایعه و کذب محض خواند و گفت: چنین دستوری به هیچ‌وجه از سوی رئیس جمهوری صادر نشده و چنین مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خارجی ندارد.

تلاش دولت برای بازگشایی اصناف و مراکز پرتجمع: حسن روحانی، رئیس‌جمهور، دیروز -جمعه- در گفتگو با وزیر بهداشت به او دستور داد تا شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز فعالیت مشاغل و مراکز پرتجمع و پررفت و آمدی که تاکنون بازگشایی نشده اند را آماده و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی کرونا، ارائه کند.

امروز طرح ترافیک در تهران اجرا نخواهد شد: محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر اینکه در تصمیم ستاد مقابله با کرونا مبنی بر عدم اجرای طرح ترافیک در تهران تاکنون تغییری ایجاد نشده است، گفت: امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) طرح ترافیک درپایتخت اجرا نخواهد شد.

توضیحات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره مواجهه اخیر با آمریکایی ها در خلیج فارس: دریادار تنگسیری درباره مواجهه اخیر قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: آنها وارد حریم منطقه تمرین ما شده بودند درحالیکه از قبل اعلام شده بود که در این منطقه تمرین برگزار می شود. آنها با این اقدامات دنبال ناامنی هستند و برای همین به آنها دستور داده شد تا خارج شوند.

ادعای آمریکا: ونزوئلا هزینه کمک‌های فنی ایران در صنعت نفت را با طلا پرداخت می‌کند: یک دیپلمات آمریکایی مدعی شد که ونزوئلا هزینه خدمات ایران در صنعت نفت این کشور را با طلا می‌پردازد. الیوت ابرامز گفت: ما به ویژه در این هفته شاهد این بوده‌ایم که ایران هواپیماهای بیشتری را به ونزوئلا می‌فرستد. ما فکر می‌کنیم هواپیماهایی که از ایران تجهیزاتی را برای صنعت نفت[ونزوئلا] می‌آورند، با طلا به خانه بر می‌گردند.

نظرات بینندگان