پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دکتر امیر پیروزیان به گزارش دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر اقدامات انجامشده واحدهای مختلف این سازمان در کمک به وضعیت بحرانی مبارزه ملی با ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: در حوزه نظارت بر مراکز درمانی در راستای رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا، کنترل و نظارت بر فعالیت مراکز درمانی طرف قرارداد، با بهکارگیری روشهای غیرحضوری و برقراری تماس تلفنی و گزارشهای سامانههای الکترونیک مانند سامانه تائید خدمات انجام میشود.
وی افزود: در صورت وجود شکایت بیمهشده از مراکز درمانی، رسیدگی در اسرع وقت انجام و ضمن رعایت نکات بهداشتی بهصورت حضوری بررسی و پیگیری میشود.
وی با اشاره به اینکه نحوه پذیرش بیماران در تمام مراکز درمانی بهخصوص بیمارستانها بهصورت مستمر رصد میشود، گفت: تمدید قرارداد همکاری مراکز درمانی طرف قرارداد که اعتبار آن از دیماه سال ٩٨ به اتمام رسیده باشد و دلایل انضباطی وجود نداشته باشد، تا آخر خرداد سال جاری بدون مراجعه حضوری بلامانع اعلام شده است.