arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

ائتلاف ضد داعش ماه مارس (اسفند و فروردین)، ۲۸ حمله هوایی در عراق و سوریه انجام داده است

مقر فرماندهی عملیات موسوم به "عزم راسخ" در بیانیه‌ای اعلام داشت، ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا در ماه مارس (اسفند و فروردین) دست به ۲۸ حمله هوایی علیه این گروه تروریستی در عراق و سوریه زده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده از سوی مقر فرماندهی نیروی ضربت مشترک-عملیات عزم راسخ (CJTF-OIR) آمده است: واحد CJTF-OIR در فاصله اول مارس تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ دست به اجرای مجموعا ۲۸ حمله هوایی در ارتباط با ۴۴ هدف درگیری در عراق و سوریه زده است.

این ائتلاف غربی عنوان کرد، ۲۰ حمله هوایی را در عراق علیه مواضع داعش انجام داده که به کشته شدن ۱۰ تروریست، از بین رفتن یک مخفیگاه آن‌ها در یک غار و خنثی شدن سه محل منجر شده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: نیروی CJTF-OIR در عین حال هشت مورد حمله هوایی را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه در ارتباط با ۱۶ هدف انجام داد که در نتیجه آن هشت عملیات دفاع زمینی رخ داد.

ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا متشکل از بیش از ۶۰ کشور از ماه اوت ۲۰۱۴ تاکنون دست به حمله هوایی و عملیات‌های دیگر علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق زده و از سپتامبر ۲۰۱۴ هم دامنه اقداماتش را به سوریه کشاند. با این حال، این ائتلاف این مداخله در سوریه را بدون کسب مجوز از جانب دولت سوریه و همچنین شورای امنیت سازمان ملل انجام داده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان