arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

کاهش ۸۸ درصدی در گیشه‌های فروش آسیا به دلیل ویروس کرونا

با اعلام ورایتی گیشه آسیای شرقی به دلیل شیوع کرونا در سال جدید، نسبت به زمان مشابه سال گذشته افت ۸۸درصدی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با اعلام ورایتی گیشه آسیای شرقی به دلیل شیوع کرونا در سال جدید، نسبت به زمان مشابه سال گذشته افت ۸۸درصدی داشته است.

شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث افت ۸۸درصدی درآمد گیشه سینماها در منقطه آسیا اقیانوسیه (آسیای شرق و جنوب شرقی) شده است.

این آمار که از داده‌های مختلف تهیه شده است، نشان می‌دهد ۵۲۸میلیون دلار درآمد بزرگترین منطقه سینمایی در جهان است که از ماه ژانویه تا مارس رقم خورده است. سینماهای کشورهای مختلف این ناحیه در زمان‌های مختلف، واکنش‌های متفاوتی را نیز در مقابله با کرونا اتخاذ کردند.

سینماهای کشور چین، اواخر ماه ژانویه با دستور دولت بسته شدند و همانطور که انتظار می رفت تاکنون بازگشایی نشده‌اند. تعداد زیادی از سینماهای کشور کره جنوبی نیز به دلیل کاهش شدید تقاضای مردم برای حضور در سینماها بسته شدند. در کشور ژاپن تا اواسط ماه آوریل وضعیت اضطراری اعلام نشده بود و به همین خاطر مقامات محلی نمی‌توانستند سینمادارها را مجبور به بستن سینماها کنند. با این وجود گیشه این کشور افتی ۴۶درصدی داشت و به فروش ۱۹۰میلیون دلاری رسید.

درآمدهای کشور کره جنوبی نیز ۶۵درصد سقوط کرد و در سه ماه اول سال تنها ۱۴۰میلیون دلار فروختند. آمار ماهانه فروش بلیت سینما در این کشور از ۱۶میلیون در ماه ژانویه به ۷میلیون تا ماه فوریه و حدود ۲میلیون تا ماه مارس سقوط چشمگیری را نشان می‌دهد. در آوریل امسال، ارقام فروش بلیت ۹۷۲هزار است که در سال گذشته در همین ماه ۱۳.۳میلیون بلیت بود.

۳۲درصد کاهش فروش گیشه و رسیدن به ۱۱۰میلیون دلار در سه ماه اول سال میلادی، آمار استرالیا در سال ۲۰۲۰ است. سینمای این کشور در ژانویه حدود ۷۰میلیون دلار فروش داشت، اما در ماه مارس این رقم به ۳.۷۷میلیون دلار سقوط کرده است.

منطقه آسیا اقیانوسیه میزبان پنج مورد از ده مارکت بزرگ جهان در خارج از آمریکای شمالی است. طبق آمار سال گذشته کشور چین، ژاپن و کره جنوبی پرفروش‌ترین مناطق بین المللی بودند. در این رتبه‌بندی هند ششم و استرالیا دهم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان