arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

وزیر بهداشت روسیه: محدودیت‌ها تا تولید واکسن کرونا ادامه می‌یابد

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد: بخش عمده محدودیت‌ها در روسیه که بخاطر کرونا اعمال شده است تا تولید واکسن ضد این ویروس ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد: بخش عمده محدودیت‌ها در روسیه که بخاطر کرونا اعمال شده است تا تولید واکسن ضد این ویروس ادامه خواهد یافت.

«میخاییل موراشکو» امروز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه روسیه ۲۴ خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها ازجمله قرنطینه در روسیه باید به صورت تدریجی و مرحله به مرحله کاهش یابد و بخشی از آن تا تولید واکسن یا داروی موثر برای مداوای کرونا حفظ خواهد شد.

وزیر بهداشت روسیه گفت: اگر مصونیت عمومی در برابر کرونا در روسیه ایجاد نشود، ریسک برای بروز موج دوم انتشار ویروس کرونا وجود دارد.

به گفته وی، ممکن است یک موج دیگر انتشار کرونا بوجود آید زیرا این ویروس در هر صورت تا یک زمان معینی انتشار خواهد یافت.

موراشکو یادآوری کرد:در روسیه دو سیستم تست تولید شده است که امکان برای تعیین اینکه در انسان مصونیت دربرابر کرونا وجود دارد را فراهم می‌کند.

وزیر بهداشت روسیه مردم این کشور را از خودمداوایی برحذر داشت و گفت که افرادی که به مداوای خود در خانه می‌پردازند اکثرا بیماران با حال وخیم را تشکیل می‌دهند که نیاز به معالجه شدید دارد.

به گفته وی در روسیه، در ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران عفونی، بیماران کرونایی بستری شده‌اند.

وی در مورد عملکرد جمهوری‌های داخلی و استان‌های روسیه در مقابله با کرونا گفت که برخی مناطق این کشور بموقع نتوانستند به تهدید بوجود آمده بر اثر کرونا واکنش نشان دهند و اقدامات برای انسجام امکانات خود را بکار گیرند.

موراشکو در مورد امکان اعمال سیستم شناسنامه مصونیتی در روسیه گفت که ازنظر فنی این طرح امکانپذیر است زیرا که اطلاعات در مورد بیماران کرونایی در یک سیستم ویژه نگهداری می‌شود.

وی این را نیز خاطرنشان کرد که شمار بیماران کرونایی که در بخش مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند و با دستگاه تهویه شش‌ها، ریه‌های آنها تهویه می‌شود هر روز بین یک هزار تا یک هزار و ۴۰۰ نفر است.

کمیته مقابله با شیوع کرونا در روسیه اعلام کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ۱۰ هزار و ۶۳۳ نفر دیگر کرونا گرفته‌اند که بیشترین میزان ابتلا در یک شبانه روز در کشور به حساب می‌آید.

براساس آمار منتشر شده، درحال حاضر ۱۳۴ هزار و ۶۸۷ نفر در پهناورترین کشور جهان به کرونا مبتلا شده‌اند ضمن اینکه تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ نفر جان خود در این کشور به دلیل کرونا از دست داده‌اند تا تعداد کل مبتلایان به یک هزار و ۲۸۰ نفر برسد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان