arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۶ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهانگیری: برای اینکه به مردم اطمینان دهیم بورس از پشتوانه قوی برخوردار است، سهام بخش های مختلف دولت در بورس عرضه خواهد شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۲۲:۴۳

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: در مقطع فعلی برای اینکه تا حد زیادی به مردم اطمینان دهیم که بورس از پشتوانه قوی برخوردار است علاوه بر سهام شرکت شستا، سهام بخش های مختلف دولت نیز در بورس عرضه خواهد شد و رئیس جمهور نیز این موضوع را به صورت قاطع به همه دستگاه ها اعلام کرده است و هدف دولت این است که وقتی مردم آمادگی دارند دارایی خود را به بازار سرمایه بیاورند، بخش های عمومی نیز باید سهام خود را در بورس عرضه کنند.

روحانی: در مناطقی که سفید و کم خطر نیستند، مراسم شب‌های قدر در مکان‌های مشخص با افراد محدود برگزار ‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۲۱:۳۶

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری با بیان این که «در مناطقی که در وضعیت سفید و کم خطر بیماری کرونا نیستند، مراسم شب‌های قدر در مکان‌های مشخص و با حضور محدود افراد برگزار ‌شود» گفت: صدا و سیما این مراسم‌ها را پخش کند تا مردم حال و هوای معنوی این شب‌ها را احساس کنند.

فرمانده ستاد کرونا در تهران: پایان اپیدمی به آسانی قابل پیش بینی نیست / در جریان عادی سازی در کشور، ممکن است خطر جدی تری در انتظار باشد
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۲۰:۵۴

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با اشاره به لزوم رعایت بهداشت فردی و عمومی، گفت: مردم همچنان رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرند، چراکه هنوز خطر برطرف نشده است.

گزارشی از زیردریایی‌های ایران / جهش ۶برابری تُناژ در آینده / قدم‌به‌قدم به‌سمت زیردریایی‌های اتمی با موشک‌های عمودپرتاب
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۹:۳۸

به‌گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کارهای مطالعات، طراحی‌های اولیه و طراحی دقیق زیردریایی بعثت به پایان رسیده است و کار ساخت اولین فروند از آن در سال جاری شروع خواهد شد.

زمان برگزاری کنکورهای ۹۹ اعلام شد / سراسری ۳۰ و ۳۱ مرداد / کارشناسی ارشد دوم و سوم مرداد / دکتری ۲۶ تیرماه
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۷:۳۰

سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون های سال ۹۹ از جمله سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را اعلام کرد.

حمیدرضا جلایی‌پور: کارگزاران یک تشکل سیاسی دونبش است / آنها در عمل نه عدالت را جدی می‌گیرد نه دموکراسی را / وقتی در راه رسیدن به قدرت کاندیدای اختصاصی‌شان در تهران چندمیلیونی سه هزار رای می‌آورد، می‌گویند اتفاقی نیافتاده
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۶:۲۵

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت درباره کارگزاران نوشت: کارگزاران یک تشکل سیاسی دونبش است. یک نبش این تشکل یا خواست اصلی این تشکل راه یافتن به قدرت به هر قیمت و در هر شرایطی است. حتی وقتی در راه رسیدن به این هدف کاندیدای اختصاصی‌شان در تهران چندمیلیونی سه هزار رای می‌آورد، می‌گویند اتفاقی نیفتاده و شتر دیدی ندیدی! و نبش دوم این تشکل هم از جامعه با دفاع از راست‌ترین سیاست‌های اقتصادی دلربایی می‌کند.

نتایج یک طرح تحقیقاتی در تهران: ۵۰ درصد از بهبودیافتگان کرونا دچار مشکلات روحی شده‌اند / اغلب افراد در گروه سنی بین ۴۰ تا ۵۰ سال قرار داشتند / این مشکل در مردان شایع‌تر از خانم‌ها بوده / این بحران در شرق تهران بیش از سایر نقاط است
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۵:۳۳

نتایج یک پیمایش نشان می‌دهد نزدیک به ۵۰ درصد از بهبودیافتگان کرونا در تهران، دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند، به‌طوری که این مشکل در مردان شایع‌تر از خانم‌ها بوده و اغلب افراد در گروه سنی بین ۴۰ تا ۵۰ سال قرار داشتند. همچنین این بحران در شرق تهران بیش از سایر نقاط است.

وزارت بهداشت: ثبت ۱۳۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور/ مجموع مبتلایان به ۹۹۹۷۰ نفر رسید/ جانباختگان به ۶۳۴۰ تن افزایش یافتند/ ۲۶۸۵ نفر در وضعیت شدید این بیماری هستند
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۴:۱۹

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی قوه قضاییه: دانشجویانی که به تازگی دستگیر شده اند، به گروه‌های ضد انقلاب و منافقین وصل بودند / آنها قصد داشتند در شرایط کرونایی، با اقدامات خرابکارانه غائله‌ای در کشور درست کنند / خانواده یکی از دانشجویان از اعضای منافقین بودند
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۳:۲۰

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه درمورد دانشجویانی که به تازگی دستگیر شدند گفت: این افراد به گروه‌های ضد انقلاب وصل شدند و با گروهک تروریستی منافقین ارتباط داشتند و به دنبال اقدامات خرابکارانه در کشور بودند که اقدامات ایذایی انجام دادند و نتوانستند اقدام خاصی انجام دهند.

علی مطهری: وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان‌ بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد / تعیین تکلیف منتخب مردم تفرش باید در مجلس مشخص شود، نه شورای نگهبان / قطعا افراد حُرّ و آزاده در مجلس بعدی به رفتار خیلی ها اعتراض خواهند کرد
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۲:۳۶

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از هیئت‌رئیسه درباره استیضاح‌ها و مصلحت‌سنجی‌ها افزود: وزیر کشور مقصر اصلی در حوادث آبان‌ماه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد، اما بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وزیر کشور را داشتیم و این موضوع را هم تا آخر پیگیری کردیم، حتی این موضوع از حدنصاب هم نیفتاد.

فرمانداری: آلودگی آب شرب اهواز به وبا صحت ندارد
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۷

فرمانداری اهواز اعلام کرد: پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه از شهروندان گرامی درخواست می‌شود به شایعاتی از این قبیل توجه نکنند آمده است: فرمانداری اهواز عوامل انتشار دهنده این خبر دروغ را که موجب نگرانی مردم شدند را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان نیز شامگاه دوشنبه در ششمین گفت وگوی زنده با مردم استان ضمن رد این شایعه بیان کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی هرسال در ۲ مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

آخرین مهلت ویرایش اطلاعات دارندگان سهام عدالت / از فردا، فقط یک بار می توان اطلاعات را در سامانه وارد کرد
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۶

رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی در حال انجام یک سری هماهنگی‌های درون سازمانی است تا افرادی که تا پایان امروز اطلاعات خود را به سامانه سهام عدالت وارد کرده اند، تنها برای یک بار بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی افزود: تا ساعت 24 دیشب هر سهام داری وارد سامانه شده و اطلاعات خود را وارد کرده است، امکان ویرایش خواهد داشت و از فردا هر فردی اطلاعات خود را در روش مستقیم آزادسازی تنها یک بار می‌تواند وارد کند.

زالی: هنوز تعداد قابل توجهی بیمار در تهران بستری هستند
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۵

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از نزدیک شدن آمار ابتلا به کووید-۱۹ در تهران به حالت کفه‌ای خبر داد و گفت: البته هنوز تعداد قابل توجهی بیمار در بخش‌های عادی و ویژه بستری هستند. همچنین تعداد مراجعین هم در بخش درمان و هم بهداشت، عدد قابل توجهی در روز را نشان می‌دهد و هنوز در تهران شرایط متفاوت‌تر از استان‌های دیگر است. به گفته وی، تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی است و ممکن است شرایط متفاوتی در روزهای آینده در استان حاکم شود.

نخستین جلسه دادگاه حسن خویی و ۲۰ متهم اقتصادی دیگر
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۵

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن خویی و ۲۰ متهم دیگر در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحدی آزاد برگزار شد. اتهام این افراد در ارتباط با خرید و فروش ۴۸ میلیون دلار ارز  است.

حریرچی: شرایط در مناطق سفید، «عادی» نیست
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۴

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از مناطق کشور براساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم خطربودن رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست.

پیشنهاد روزنامه جمهوری اسلامی: مراسم روزقدس را در فضای مجازی برگزار کنید
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۴

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نگرانی برای راه‌پیمائی روز قدس که مظهر ضدیت با رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی است کاملاً قابل درک و احترام است، ولی همه باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشیم که جان مردم در درجه بالاتر از اهمیت قرار دارد و هیچ‌چیز نباید جان مردم را به خطر بیندازد. برگزار نشدن یک مراسم در یک سال به معنای حذف آن برای همیشه نیست. امسال می‌توان ضدیت با رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها با شدت و قوت بیشتری نشان داد و این خشم مقدس را همچنان زنده نگهداشت و سال دیگر و سال‌های دیگر بازهم راه‌پیمائی را حتی پررنگ‌تر از گذشته برگزار کرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۰۸:۴۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان