arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۰۵۹
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

آقای شریعتمداری! بالاخره اکثریت مجلس دهم با اصلاح‌طلبان بود یا اصولگرایان؟

روزنامه کیهان در تیتر یک خود در تاریخ 15 اردیبهشت 1399 با عنوان «انتقام اخراجی‌های مجلس از مردم با مصوبه‌های بی‌خاصیت» در "گزارش خبری تحلیلی کیهان" نوشت: «مجلس دهم با اکثریت طیف موسوم به اصلاح‌طلب و حامیان دولت تدبیر و امید ضعیف‌ترین مجلس در تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی ایران لقب گرفت».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهراب زند: روزنامه کیهان در تیتر یک خود در تاریخ 15 اردیبهشت 1399 با عنوان «انتقام اخراجی‌های مجلس از مردم با مصوبه‌های بی‌خاصیت» در "گزارش خبری تحلیلی کیهان" نوشت: «مجلس دهم با اکثریت طیف موسوم به اصلاح‌طلب و حامیان دولت تدبیر و امید ضعیف‌ترین مجلس در تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی ایران لقب گرفت».

این در حالیست که همین روزنامه قبلا با اصرار چندین بار، اصولگرایان را پیروز قاطع مجلس دهم خوانده بود: «بلوف مدعیان اصلاحات درباره نتیجه انتخابات»! این تیتر دوم مورخ 12 اردیبهشت سال 95 کیهان است. در این شماره در "گزارش خبری- تحلیلی کیهان" آمده است: «رسانه‌های زنجیره‌ای با ذوق‌زدگی خاصی به سراغ ارائه آمار و ارقام از نمایندگان مجلس دهم و گرایش‌های سیاسی آنها رفتند و این ذوق زدگی تا به حدی بود که در ارائه این آمار به طرز فاحشی دچار تناقض‌گویی شدند».

روزنامه کیهان پس از تحلیل آماری مجلس دهم می‌نویسد: «این آمار و ارقام متناقض زنجیره‌ای‌ها (روزنامه‌های غیرهمسو با کیهان) که نشان از بررسی مغرضانه و عجولانه و همچنین مصادره به مطلوب کردن نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است صرفاً به منظور فرار رو به جلو و عقب ماندن آنها از جریان اصولگرایی راه‌یافته به مجلس است چرا که به گزارش فارس، در بررسی‌های صورت گرفته، اصولگرایان 126کرسی، اصلاح طلبان 112 کرسی، مستقلین 42 کرسی و اعتدال گرایان نیز 9 کرسی را در انتخابات مجلس دهم از آن خود کردند.

نکته قابل تامل در آمار و ارقام ارائه شده در روزنامه‌های زنجیره‌ای که به جهت پیروز نشان دادن جریان اصلاحات در مجلس تهیه شده‌اند همان «تناقض» موجود در این آمارهاست و این تناقض تنها به این جهت صورت می‌گیرد که آنها تخیل پیروزی را بر واقعیت حقنه کرده‌اند و با موج سواری بر روی این آمار و ارقام متناقض قصد ایجاد عملیات روانی برای جلب نظر مستقلین را به خود دارند».

ابدا مهم نیست که پیروز انتخابات چه طیفی بود. مهم نیست که چرا مجلس دهم با آن دقت مضاعف در احراز صلاحیت نسبت به مجلس ششم و با ورودی حداکثری گروه‌های سیاسی در مجلس اول، ضعیف‌ترین مجلس انقلاب بود؟ اصلا مهم نیست که این مجلس ضعیف بود یا ضعیف‌شده بود یا اصلا ضعیف نبود. مهم این است که کیهان بعد از بارها و بارها مچ‌گیری این‌چنینی اعتراف کند که "سیاسی" است. همین! کیهان معادل ارزش‌های انقلاب و اسلام نیست.

کیهان، مانند بسیاری از رسانه‌های دنیا یک رویکرد جناحی با اصرار بر جریان فکری خود دارد. همانگونه که بارها این عمل را اثبات کرده است. مثلا حسین شریعتمداری در شماره مورخه 16 خرداد 1389 کیهان و بعد از به هم زدن سخنرانی آقای حاج سیدحسن خمینی در مرقد امام، این حرکت را «اعتراض يكپارچه، خودجوش و پرخروش توده‌هاي ميليوني حاضر در مراسم» خواند و بدون کوچک‌ترین نقدی به این حرکت، در تشویق ادامه چنین حرکاتی نوشت:

«اعتراض مردم به آقاي سيدحسن خميني از اوج ارادت آنان به حضرت امام(ره) و ژرف انديشي و بصيرت آنها حكايت مي كند و نشان مي دهد كه وقتي پاي حفظ و پاسداري از بينش و منش حضرت امام(ره) در ميان باشد، رابطه نسبي را به رابطه معنوي و پيروي افراد از آن بزرگوار ترجيح نمي دهند. يعني دقيقاً همانگونه كه امام(ره) بود و به آن توصيه فرموده بود».

درحالیکه مقام معظم رهبری بعدها به صراحت فرمودند: «اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائی که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائی که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانی که می‌توانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کاری از پیش نمی‌برد. این خشم‌ها را، این احساسات را برای جای لازم نگه دارید. در دوران دفاع مقدس اگر بسیجی‌ها می‌خواستند همین طور بروند یک جائی، طبق میل خودشان حمله کنند، که خب پدر کشور در می‌آمد. نظمی لازم است، انضباطی لازم است، مراعاتی لازم است. اگر چنانچه به این حرف‌ها اعتنائی ندارند، آنها که خب حسابشان جداست؛ اما آن کسانی که به این حرفها اعتناء دارند و مقیدند که "برخلاف موازین شرع" حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کارها نکنند».

از این موارد فراوان است. دوستان کیهان را به احترام به موازین اخلاقی و شرعی دعوت می‌کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۳۶
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
41
خسته شدیم به خدا قسم فقط بازی قدرت این بابا را بازنشسته کنید برود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
42
5
افسادطلبان و روزنامه های زنجیره ای آنها در هپروت هستند
مرتضی امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
43
واقعا چند درصد مردم ما روزنامه می خونند آنهم روزنامه کیهان،
بنظر می رسه واگویی حرفهای صد من یه قاز این آقای باصطلاح کاسه داغتر از آش بیش از خود روزنامه براش وجهه سیاسی درست کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
19
آقای شریتمداری خودت را عصبانی نکن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
41
نباید حرفهای شریعتمداری راجدی گرفت 40سال است این حرفها راتکرار ی می گوید نبای به ان توجه کرد بگذارید تا می تواند بگوید حرف شنوایی وجود ندلرد این هم روزی می رود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
38
چرا اینقدر به این فرد بها می دهید؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
20
مایه تاسف است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
17
9
بی خاصیتی مجلس دهم بر همگان مشخص است نیاز به استدلال ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
2
24
اصولگرا و اصلاح طلبش فرقی نداره.
ناشناس
|
Romania
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
5
31
کیهان ! ننگت باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
27
کیهان است دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
5
34
این حقیر به عنوان یک کوچکترین از بچه های دفاع مقدس عرض میکنم که روزنامه کیهان اقابل اعتنا نیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
22
ماه رمضان است خودت را اصلاح کن وقتی دیگر نمانده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
10
5
درست می گوید ولی چرایی آن را نمی گوید.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
10
این اقایون پیر شدن...
m
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
14
نرود میخ آهنی در سنگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
13
5
مجموعه مدیریت مجلس ( بخش اعظم هیات رئیسه و قریب به اتفاق روسای کمیسبون ها) دست اصلاح طاب ها بوده
شورای عالی اقتصادی سران قوا اکثریت اصلاح طلب ها هستند.
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
2
24
احسنت اولا من از شما اصلاح طلب ها اصلا خوشم نمی آید و قبولتان ندارم اما اینو خیلی خوب امدید کیهان اول مجلس اول ادعا داست اکثریت مجلس اصول گراست.
هم اصلاح طلب هم اصول گرا هر دو طیف را باید به یک گاری بست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
8
3
انگار یادتون رفته روزنامه های اصلاح طلب تیتر می زدن: تَکرار پیروزی در مجلس؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
8
من فکر کنم آقای شریعتمداری در هر دو حالت حق دارند. در ابتدا البته در ست گفتند آنها نمایندگان اصلاح طلب مجلس نبودند. در انتها که همان نمایندگان اصولگرا که خراب کردند و همه به آن واقف هستند البته که نمی توانند اصولگرا باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
4
17
متن رو نخوندم، کیهان ارزش وقت گذاشتن ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
2
11
واقعا تیترهای کیهان ارزش پرداختن و نقد داره
منتشر کنید!
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
20
4
در اونجا اگر تعداد اصلاحاتی ها با اعتدالی ها رو جمع بزنید از اصولگراها بیشتر میشن البته اصولگراهای مجلس دهم بعدش نشون دادن خیلیهاشون با دولت و اصلاحاتی ها همراه هستند مثل آقای لاریجانی. پس نتایج مجلس دهم قابل تفسیر بود ولی بعدش ساختار مجلس مشخص تر شد که اکثریت میل به اصلاح طلبی دارن. بعد شما که شریعتمداری رو به اخلاق و دیانت دعوت میکنید و حالا یک اشکال ازش پیدا کردید خودتون و رسانه های خودتون چه قدر اخلاق رو رعایت کردید؟ چه قدر تهمت زدید در برجام دروغ گفتید چشم بسته حمایت کردید به هم گفتید تندرو و ... یک سوزن به خودتون بزنید بعد یک جوال دوز به سردار قلم که معصوم نیست ولی در اغلب موارد دقیق و مستدل هست و بسیار کم اشتباه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
4
4
ولی انصافا تناقضی وجود نداره چون اگر تعداد اعضای فراکسیون مستقلین و فراکسیون امید رو در نظر بگیری خیلی با آمار اون موقع کیهان فرقی نداره
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
6
3
مطلب مفید و اقناع کننده ای بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
24
5
حسین شریعتمداری ۲۷ سال است که نماینده رهبری در کیهان است ، اگر در این مدت طولانی رهبری خلافی از او مشاهده کرده بودند او را برکنار میکردند بنابراین عملکرد او کاملاً مورد تایید رهبری بوده و انتقاد شما از او بی مورد است.
.....
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
17
حیف موسسه وزین کیهان در دهه های گذشته تبدیل شده به ورق پاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
4
4
شما که هیچ نظزی زا نشر نمی دهید ! پس چرا این قسمت را حذف نمی کنید ؟؟؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
25
6
دوست عزیز شما ظاهرا خوابید یا خودتونو به خواب زدید وضع اسفبار کنونی مملکت حاصل خیانت و خباثت و وطن فروشی اصلاحطلبها و حامیانشون هست حالا هی دنبال فرا فکنی باشید .مرد باشید و نظر من و حذف نکنیدخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
انتخاب چرا کامنت منو تحریف کردید؟ ها؟
نظرات بینندگان