arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

روسیه: برنامه آمریکا درباره ماه یادآور حمله این کشور به عراق و افغانستان است

رئیس شرکت دولتی فضایی (روس کاسموس) روسیه اعلام کرد: برنامه آمریکا برای کره ماه یادآور حمله این کشور به عراق و افغانستان است. دمیتری راگوزین درباره استراتژی آمریکا برای فعالیت در کره ماه افزود: ایجاد ائتلافی از کشور‌های موافق اعلام می‌شود و سپس با نادیده گرفتن سازمان ملل و حتی ناتو درصورت مشکوک بودن برخی اعضای آن به این برنامه، به سوی دستیابی به هدف پیش می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دمیتری راگوزین» در توییتی با مقایسه برنامه آمریکا برای فعالیت در کره ماه و تنظیم موافقتنامه بین‌المللی در این زمینه با حمله و لشکرکشی به عراق و افغانستان نوشت: در واقع حمله هیچ فرقی نمی‌کند خواه به کره ماه باشد یا به عراق.

وی درباره استراتژی آمریکا برای فعالیت در کره ماه افزود: ایجاد ائتلافی از کشور‌های موافق اعلام می‌شود و سپس با نادیده گرفتن سازمان ملل و حتی ناتو درصورت مشکوک بودن برخی اعضای آن به این برنامه، به سوی دستیابی به هدف پیش می‌رود.

راگوزین خاطرنشان کرد که این طرح ممکن است به وضعیتی شبیه به حمله آمریکا به عراق و افغانستان منجر شود.

ناسا قصد دارد طی پروژه "آرتمیس" تا سال ۲۰۲۴ فضانوردان خود را به ماه بفرستد. اما این پروژه بخش مهم‌تر و جذاب‌تری هم دارد.

این طرح جدید طی گزارشی ۱۳ صفحه‌ای در روز ۲ آوریل توسط ناسا به شورای ملی فضایی آمریکا ارائه شده است. شورای ملی فضایی یک گروه مشاوره‌ای رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ است که ریاست آن را معاون او مایک پنس بر عهده دارد.

بخشی از این گزارش که با عنوان "برنامه ناسا برای اکتشاف و توسعه پایدار در ماه" ارائه شده است، دیدگاه ناسا و توضیحات و توجیه اجرایی عملیات ارسال فضانورد به ماه در سال ۲۰۲۴ را به‌صورت خلاصه توضیح می‌دهد. اما در ادامه این گزارش برنامه‌ای ارائه شده است که به نظر می‌رسد هدف ناسا برای حضور طولانی مدت آمریکا در تنها قمر سیاره زمین را توضیح می‌دهد.

به گزارش رویترز، دولت ترامپ درصدد تنظیم توافقنامه‌ای بین‌المللی برای بهره‌برداری از منابع معدنی در کره ماه است و قصد دارد کانادا، ژاپن، امارات و اتحادیه اروپا را در این طرح مشارکت دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان