arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / هشدار هلال احمر نسبت به رفع نشدن خطر زلزله در تهران / تصویب داروی رمدسیویر برای درمان کرونا توسط ژاپن / آیا فعال شدن آتشفشان دماوند عامل زلزله تهران بود؟ / دستور ویژه روحانی برای رسیدگی سریع به افزایش قیمت خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / هشدار هلال احمر نسبت به رفع نشدن خطر زلزله در تهران / تصویب داروی رمدسیویر برای درمان کرونا توسط ژاپن / آیا فعال شدن آتشفشان دماوند عامل زلزله تهران بود؟ / دستور ویژه روحانی برای رسیدگی سریع به افزایش قیمت خودرو

زیر پوست اخبار: دیروز -جمعه- نسبتا روزی کم خبر و کم رخداد بود. کانون اصلی اخبار در ارتباط با وقوع زلزله 5.1 ریشتری در کلان‌شهر تهران بود که خوشبختانه گزارش‌های حاکی از ضررهای حداقلی آن است اما در این میان نکته قابل توجه این است که تهدید وقوع مجدد زلزله همچنان شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند و مردم باید آمادگی لازم را برای هر گونه احتمال داشته باشند. همچنین، طرح موضوع فعال شدن آتشفشان دماوند به عنوان عامل وقوع زمین لرزه از سوی مرکز زلزله نگاری رد و از آن به عنوان شایعه یاد شد. در سطحی دیگر، گرانی افسارگسیخته بازار خودرو، رئیس جمهور را وادار به نشان دادن واکنش کرد و او به طور مستقیم از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد موضوع را رسیدگی کند. دیروز، تعاد جان‌باختگان کرونایی نیز روند نزولی داشت و به 55 نفر در روز رسید.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

هشدار هلال احمر نسبت به رفع نشدن خطر زلزله در تهران: مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به شرایط موجود، هنوز خطر رفع نشده است و تهرانی‌ها باید آماده باشند.وی افزود: بر اساس آخرین آماری که در این زمینه اخذ شده، هیچ خسارت جانی و مالی در پی این زلزله ثبت نشده است. وی تصریح کرد: پس از وقوع زلزله در دماوند، 7 تیم ارزیابی به محل اعزام شدند و با توجه به شرایط موجود هنوز خطر رفع نشده است و تهرانی‌ها باید آماده باشند. سلیمی با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر گفت: همچنان نیروها در آماده‌باش قرار دارند؛ ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها نیز با هلال احمر همکاری و همراهی دارند و این فرایند همچنان ادامه دارد و در صورت بروز هر حادثه ای، هیچ مشکلی در امدادرسانی وجود نخواهد داشت.

تصویب داروی رمدسیویر برای درمان کرونا توسط ژاپن: وزارت بهداشت ژاپن با تایید داروی ضد ویروس رمدسیویر به عنوان راهی برای درمان این بیماری، گامی تازه در این جهت برداشت. این کشور داروی رمدسیویر را به صورت فوری تایید کرد تا سلاح جدیدی برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در اختیار کادر درمان خود قرار دهد. آمریکا نیز اوایل ماه میلادی جاری با استفاده از این دارو در موارد اضطراری موافقت کرد. رمدسیویر توسط شرکت آمریکایی گیلیاد ساینسز (Gilead Sciences) برای درمان بیماران مبتلا به ابولا تولید شده بود. این شرکت در هفته جاری درخواست مجوز برای این دارو در ژاپن را کرده بود و توانست نظر موافق یک هیئت مشاور وزارت بهداشت را جلب کند. احتمالا عرضه داروی رمدسیویر محدود خواهد بود.

دستور ویژه روحانی برای رسیدگی سریع به افزایش قیمت خودرو: حسن روحانی روز جمعه درگفت‌وگو با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: باید همه بخش‌ها و دستگاه‌های مسئول تلاش کنند تا با کنترل قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم، آنان در مضیقه قرار نگرفته و دچار مشکل نشوند. رییس جمهوری رسیدگی فوری به موضوع افزایش قیمت خودرو را بسیار حائز اهمیت دانست.

رد شایعه فعال شدن آتشفشان دماوند: بامداد ۱۹ اردیبهشت در نزدیکی دماوند زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر رخ داد که به دلیل نزدیکی مرکز زلزله به آتشفشان دماوند شایعه ای مبنی بر فعال شدن این آتشفشان منتشر شد اما بررسی‌ها نشان داد که گسل فعال مشا مسبب این زمین لرزه بوده است و ارتباطی به آتشفشان ندارد. بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری فعال شدن آتشفشان دماوند، شایعه است.

تداوم وضعیت وخیم کرونا در خوزستان: کیانوش جانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تهران و ‎خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته جمعا نزدیک به نیمی از موارد ارجاع بیمارستانی و بستری ابتلای جدید به ‎کووید_۱۹ در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

دستور روحانی برای تسهیل شرایط واگذاری سهام عدالت: حسن روحانی، رئیس جمهور دیروز جمعه با اشاره به اهمیت موضوع آزادسازی سهام عدالت در اقتصاد کشور، خطاب به دژپسند، وزیر اقتصاد و دارائی گفت: باید در راستای تسهیل شرایط برای آن گروه از افرادی که می‌خواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند، روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به‌راحتی و سهولت هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

روایت نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه از بدشانسی تاریخی روحانی: حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در برنامه تلویزیونی «دستخط» گفت: آقای روحانی بدشانس‌ترین (رئیس) دولت بعد از انقلاب ایران بود. (با خنده). دوره اول که دنبال این بود با مسئله برجام مسائل را حل کند که در دوره دوم هم ترامپ آمد و این بساط را بهم ریخت. ولی در دوره اول ایشان توانست تورم را کنترل کند، رشد اقتصادی راه بیندازد، تنش بین‌المللی را تا حد زیادی حل کند. در دوره دوم بدترین شرایط را دارد. من برخی مواقع تعجب می‌کنم کشور چطور اداره می‌شود. به نظرم دولت‌مردان ما خیلی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند.

آخرین آمار کرونا در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. ویافزود: مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۰۴۶۹۱ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۴۱ نفر رسید. جهاتپور همچنین تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۵۸ هزار و ۸۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

نظرات بینندگان