arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

شکایت پسر قالیباف از محمدعلی نجفی / دادگاه، فردا برگزار می‌شود

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که به دلیل قتل میترا استاد همسر دومش از حدود یک سال پیش در بازداشت به سر می‌برد، فردا ۲۱ اردیبهشت ماه در پرونده‌ای جداگانه و با شکایت الیاس قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران محاکمه می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که به دلیل قتل میترا استاد همسر دومش از حدود یک سال پیش در بازداشت به سر می‌برد، فردا ۲۱ اردیبهشت ماه در پرونده‌ای جداگانه و با شکایت الیاس قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی با اعلام این خبر گفت: جلسه رسیدگی به شکایت الیاس قالیباف از نجفی فردا در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت برگزار می‌شود.

وی افزود: در این پرونده، الیاس قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و همچنین از نجفی به عنوان شهردار وقت تهران تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و پرونده مزبور در دادسرای کارکنان دولت مطرح رسیدگی است.

بنا بر این گزارش، ماجرا از این قرار است که حراست منطقه ۲ شهرداری تهران در ۱۷ بهمن سال ۹۶ گزارشی در مورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس متعلق به الیاس قالیباف مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ یعنی رسول کشت‌پور اعلام کرد.

کشت‌پور هم در همان تاریخ گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی شهردار وقت تهران فرستاد و نجفی نیز گزارش حراست و شهرداری منطقه ۲ را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد و نوشت: «به پیوست، گزارش شهردار منطقه ۲ در خصوص احتمال وقوع جرایم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با موسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام دارید.»

پس از آن، قالیباف از افراد یادشده تحت عنوان نشر اکاذیب، افترا و انتشار مطالب خلاف واقع شکایت کرد که این شکایت پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

گودرزی وکیل نجفی پیش از این گفته بود: «وقتی حراست یا شهرداری مناطق مطالبی را به شهردار تهران مبنی بر وقوع جرایم یا تخلفاتی اعلام می‌کنند، شهردار تهران خود حق رسیدگی به جرایم را ندارد و راهی هم غیر از اعلام موضوع به مرجع قضایی ندارد. موکل من هم موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن نیز نوشته‌ احتمال وقوع جرایم وجود دارد.»

گودرزی ادامه داد: «اولاً در باب این مطالب و جرایمی که اعلام شده، پرونده‌ در مرجع قضایی در دست رسیدگی است و هنوز حکم آن اعم از برائت یا مجرمیت صادر نشده است. بنابراین فعلا نمی‌شود نام نشر اکاذیب، افترا و گزارش خلاف واقع را روی آن گذاشت. ثانیاً بر خلاف آنچه از سوی وکیل الیاس قالیباف اعلام شده، توطئه‌ای در کار نبوده و موکل در آن زمان شهردار تهران بوده و مطابق وظیفه قانونی خود، موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن هم گفته احتمال چنین مسائلی وجود دارد و وظیفه قانونی خود را انجام داده است. اگر اعلام نمی‌کرد، می‌گفتند چرا اعلام نکردید.»

نظرات بینندگان