arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

توسعه ۷ سینما در ۶ ماه توسط بهمن سبز/ ۳۰ سالن سینما اضافه می شود

موسسه بهمن سبز در اجرای طرح توسعه سینماهای خود طی ۶ ماه اخیر توسعه و ساخت ۷ سینمای جدید را به سرانجام رسانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موسسه بهمن سبز در اجرای طرح توسعه سینماهای خود طی ۶ ماه اخیر توسعه و ساخت ۷ سینمای جدید را به سرانجام رسانده است.

به نقل از روابط عمومی موسسه «بهمن سبز»، طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، تبدیل سالن‌های تک‌پرده به پردیس‌های سینمایی چندسالنه و افزایش فضای فرهنگی است که توسط بهمن سبز با هدف گسترش عدالت فرهنگی و توزیع مناسب بسترهای سینمایی کشور در ۳ فاز از مهر ۱۳۹۸ آغاز شده است و تا پایان ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

اکنون با گذشت ۶ ماه از آغاز اجرای این طرح، تا پایان فروردین ۹۹، بازسازی و توسعه ۷ سینمای بهمن تهران، ایران ارومیه، مهتاب اصفهان، بهمن کاشان، بهار گز، بهمن اصفهان و سپهر ساری به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری در سال جدید سینمایی هستند.

همچنین ۸ پروژه عمرانی دیگر شامل توسعه سینماهای بهمن شهرکرد، عصر جدید گرگان، «آزادی آبادان، اکسین اهواز، بهمن سنندج، آزادی کرمانشاه، «فلسطین همدان و بهمن زنجان مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند و تا اوایل تابستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

این پروژه‌ها مجموعا ۱۵ سینما در ۱۴ شهر و ۱۱ استان را در برمی‌گیرد که جمعا با تبدیل ظرفیت از ۸.۰۸۳ صندلی قدیمی با چینش غیراستاندارد و فرسوده به ۹.۰۰۵ صندلی مدرن، ۳۰ سالن جدید به ناوگان سینمایی کشور افزوده خواهد شد. تقویت بنا و تغییر کامل معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی سینما، نوسازی تجهیزات و امکانات رفاهی مطابق با استانداردهای جدید، ایجاد فضاهای فرهنگی و خدماتی نظیر کافی شاپ و کافه کتاب، نصب و به روزرسانی سیستم‌های صوت، تصویر، پرده نمایش، آکوستیک سالن و ... از جمله این طرح هستند.

همچنین بهمن سبز ۶ پروژه سینمایی فعال دیگر در ۵ استان کشور دارد که مراحل مقدماتی یا میانی احداث خود را سپری می‌کنند. فاز اول طرح توسعه تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت تا جمعا ۷۸ سالن جدید و حدود ۳۰۰۰ صندلی به ناوگان سینمایی اضافه شود. حفظ و مرمت سینماهای خاطره‌انگیز و ماندگار و افزایش سرانه فرهنگی هر استان از اولویت‌های موسسه بهمن سبز در اجرای این طرح است.

 

نظرات بینندگان