arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۰۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
العربی الجدید مدعی شد:

اسرائیل با هماهنگی روس ها به نیروهای نزدیک به ایران در سوریه حمله می کند

اخیرا اسرائیل بر حجم حملات هوایی خود در سوریه افزوده است، به نحوی که احساس می شود سعی دارد یک استراتژی جدید را در پیش گیرد که مبتنی بر افزایش مقابله با حضور ایران در سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله هوایی اسرائیل به نیروهای نزدیک به ایران در سوریه با هماهنگی روس ها

عدنان أحمد در العربی الجدید نوشت: اخیرا اسرائیل بر حجم حملات هوایی خود در سوریه افزوده است، به نحوی که احساس می شود سعی دارد یک استراتژی جدید را در پیش گیرد که مبتنی بر افزایش مقابله با حضور ایران در سوریه است. همزمان، برخی منابع اگاه نظامی در گفتگو با روزنامه یدیعوت احرونوت اسرائیل اعلام کردند که ایران برای نخستین بار از زمان ورودش به سوریه، کاهش نیروهای خود در پایگاه هایش در این کشور عربی را اغاز کرده است. این منابع افزودند: اسرائیل به فشارهای خود بر ایران ادامه می دهد تا نیروهای آن به صورت کامل از سوریه خارج شوند. (این خبر اما از سوی برخی مقامات سابق اسرائیل رد شده و انتشار آن، تنها امری سیاسی از سوی نفتالی بنت در داخل اسرائیل توصیف شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: به نوشته رسانه سوری «سانا» که وابسته به نظام سوریه است، حمله اخیر اسرائیل، به مرکز پژوهش های علمی وابسته به نظام سوریه در جنوب استان حلب بود، که سامانه های دفاع هوایی نظام سوریه تلاش کردند مانع این حملات شوند. با این حال، موشکهای اسرائیلی برخی پایگاههای نظامی در منطقه السفیره را هدف گرفتند.

این در حالی است که منابع نظامی نزدیک به معارضان سوریه تاکید می کنند حملات اسرائیلی پایگاههای شبه نظامیان ایرانی را از بین برده است، که شامل مراکز پژوهشی در استان حلب و فرودگاه کویرس می شود.

همزمان، چند حمله هوایی ناشناس به پایگاههای متعددی متعلق به شبه نظامیان ایران در صحرای المیادین و منطقه بوکمال در شرق دیرالزور، ترتیب داده شد. همچنین، چند دقیقه پس از بمباران پایگاههای دفاعی در حلب و خروج نیروهای سوریه از این منطقه، سه پایگاه دیگر شبه نظامیان نزدیک به ایران هدف قرار گرفتند که این مساله نشان دهنده هماهنگی بین اسرائیلی ها و روسیه در خصوص ضربه زدن به نیروهای ایرانی در سوریه است.

به گزارش شبکه«دیرالزور24»، صدای بمباران در مناطقی از شهر المیادین و منطقه بلعوم و بقرص شنیده شده است. این در حالی است که از 25 آوریل، سوریه آماج 5 حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته، که اغلب، این حملات متوجه نیروهای مورد حمایت ایران بوده است. روز جمعه گذشته نیز، تعدادی از موشکهای اسرائیلی از ارتفاعات جولان که تحت اشغال صهیونیستهاست، مناطقی را در داخل جنوب سوریه هدف گرفتند، که متعلق به نیروهای حزب الله لبنان بوده است.

علاوه بر این، در تاریخ 27 آوریل، در جریان حملات هوایی اسرائیل به پایگاه نظامی المزه نزدیک دمشق، 4 تن از نیروهای وابسته به نظام سوریه و ایران، به اضافه 4 نفر از مردم عادی کشته شدند.

پیش از این نیز در تاریخ 20 اپریل، 9 نفر از نیروهای وابسته به نظام اسد و هم پیمان آن، ایران، طی حمله هوایی اسرائیل به منطقه تدمر در مرکز سوریه کشته شدند.

همزمان با این حملات، حدود دو هفته پیش، یک جنگنده ناشناس که احتمالا وابسته به ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن بوده، گروهی از شبه نظامیان ایرانی که د حال حرکت از عراق به سمت سوریه بودند را هدف گرفت.

لازم به ذکر است که دولت اسرائیل، بویژه بنیامین نتانیاهو متعهد شده بودند که مانع از تمرکز نظامی نیروهای ایرانی در سوریه شوند. چند روز پیش هم وزیر امنیت اسرائیل، نفتالی بینیت، در گفتگو با رسانه های اسرائیلی، ضمن اشاره به افزایش حملات هوایی به سوریه، تاکید کرد که مرحله تازه ای را در برخورد با حضور ایرانی ها در سوریه اغاز کرده اند که هدف از آن، پایان دادن کامل به این حضور است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۳۳
غیر قابل انتشار: ۶
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
27
19
چرا انتخاب از اختلاف بین ایران و روسیه خوشحال میشود ، چرا سالهاست دنبال اختلاف چین با ایرا روسیه با ایران هستید اما عاشق تبادل یک اخبار کوچک میام ایران با آمریکا، آینده اقتصادی و سیاسی جهان در شرق است اصلاح طلبان نباید شیوه ی احمقانه داشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
10
41
روسیه طبق شواهد متعدد تاریخی همیشه سیاست روباه صفتانه و غیر قابل اعتماد از خود نشان داده و به دفعات بقول معروف مبادرت به خنجر زدن از پشت کرده باز خدا پدر دولت های غربی را بیامرزد که روباز بازی میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
6
30
مثال ما و روسیه، مثال تشنه است و آب شور!
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
28
16
چه لزومی دارد شما تراوشات ذهنی جهت دار و مزورانه یک سایت خبری نزدیک به عربستان و امارات را در تیتر یک اخبارتان قرار میدهید . واقعا الفبای اولیه ژورنالیستی را بلد نیستید یا ....
علیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
8
34
ما در طول تاریخ هر چه خوردیم ازدست روس و انگلیس بوده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
8
37
از قدیم گفتن که روسیه از پشت خنجر میزنه!!! کلا روسها نامردن نمونش همون دوپینگ گسترده توی ورزشش بود
نظرات بینندگان