arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیلی بیست:

کمپین انتخاباتی بایدن به دنبال تشکیل گروهی از جمهوری‌خواهان برای حمایت از وی است

جو بایدن طی یک گفتگو بیان کرد که در حال حاضر بسیاری از جمهوری خواهان اصیل در حال تشکیل گروهی به عنوان "جمهوری‌خواهان برای بایدن" هستند. این اظهارات در آن مقطع چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما در حقیقت اعلام این نکته بود که برخی از جمهوری خواهان در پشت پرده تلاش برای پیروزی بایدن را شروع کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ هانا ترودو در دیلی بیست نوشت؛ جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات در ۳۰ آوریل طی یک گفتگوی زنده در اینستاگرام با مگان راپینو، ستاره فوتبال، اظهارات به یکباره و مبهمی درباره نحوه تعامل خود با بسیاری از جمهوریخواهان بیان کرد. او اظهار داشت بسیاری از همکاران جمهوریخواه سابق‌اش به وی وعده داده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات به او کمک کنند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، سپس گفت که در حال حاضر بسیاری از جمهوری خواهان اصیل در حال تشکیل گروهی به عنوان "جمهوری‌خواهان برای بایدن" هستند.

این اظهارات در آن مقطع چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما در حقیقت اعلام این نکته بود که برخی از جمهوری خواهان در پشت پرده تلاش برای پیروزی بایدن را شروع کرده‌اند.

مصاحبه با چندین گروه برجسته جمهوریخواه نشان می‌دهد که در حال حاضر، تلاشی تازه آغاز شده که می‌تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد، اما براساس گزارش برخی منابع، گفتگو‌های مقدماتی بین بایدن و آن‌ها در جریان است.

یکی از مقامات ارشد سابق حزب جمهوری خواه به روزنامه دیلی بیست گفت: آنچه بایدن گفته درست است. من با افراد مختلفی در این باره گفتگو داشتم و سوال اکنون در مورد چگونگی حمایت است. این منبع که نامش فاش نشده به صراحت از بحث‌های خصوصی بین بایدن و جمهوری‌خواهان گفت.

یکی دیگر از منابع جمهوری‌خواه گفت که به نظر او کمپین "جمهوری خواهان برای بایدن" که نامزد دموکرات‌ها نام آن را بر زبان آورد به بخشی رسمی از کمپین تبلیغاتی او تبدیل خواهد شد.

در میان جناح‌های سرسخت‌تر ضد ترامپ در بین جمهوری‌خواهان، نام‌های مختلفی مطرح شده که از آن‌ها درخواست همراهی شده است، البته طبق قانون حمایت مالی از کمپین‌های تبلیغاتی مشارکت افراد خارج از گروه سیاسی کاندید ممنوع است. این افراد شامل جف فلیک، سناتور سابق، چارلی سایکس، تحلیلگر سیاسی در ویسکانسین، بیل کریستول، غول محافظه کار رسانه‌ای، مایکل استیل، رئیس کمیته ملی سابق جمهوریخواه، استیو اشمیت، مسئول مبارزات انتخاباتی نماینده سابق دیوید جولی و مونا چارن نویسنده می‌شود.

جو تریپی، استراتژیست بلند مدت کمپین دموکرات‌ها، درباره احتمال پیوستن جمهوریخواهان به کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها گفت: این کار انجام شده، اما دلیل معمول آن این نیست که تعداد کمی از افراد مایل به انجام چنین کاری هستند. بسیاری از چهره‌های شاخص در هر دو حزب گاهی در میانه خط حرکت کرده و ممکن است از هر کاندیدی حمایت کنند.

سخنگوی مبارزات انتخاباتی بایدن نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کسب حمایت همه جریان‌ها از کاندیداتوری بایدن گفت: جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق به این نتیجه رسیده که برای به قدرت رسیدن و احیای روح ملی باید همه مردم را پشت خود متحد کند. بایدن برای ساختن وسیع‌ترین ائتلاف ممکن برای شکست دادن دونالد ترامپ آماده است.

سخنگوی مبارزات انتخاباتی بایدن در ادامه می‌افزاید: وقتی وارد کارزار اصلی انتخابات شویم، ما همچنان به گسترش روابط خود با آمریکایی‌ها از همه طیف‌های سیاسی از جمله بسیاری از جمهوریخواهان که از سوء مدیریت تاریخی ترامپ در مورد بحران کرونا ویروس سرخورده هستند، ادامه خواهیم داد. او از ارائه توضیحات درباره تشکیل گروه "جمهوری خواهان برای بایدن" خودداری کرد.

کمپین بایدن از زمان پیروزی گسترده در کارولینای جنوبی، روی ارزش‌های رهبران مترقی و وحدت حزبی متمرکز شده است. پس از آن که سناتور برنی سندرز، حریف اصلی اصلی وی و دوست دیرینه‌اش در سنا، از رقابت کناره‌گیری و حمایت خودش از بایدن را اعلام کرد، رقبای سابق از تشکیل چندین کارگروه به عنوان راهی برای اولویت بندی مسائل خبر دادند.

با این حا، بایدن پیش از این سیگنال‌های کمتری به خودی خود برای جمهوریخواهان ارسال کرده بود. تنها در یک مقطع اواخر سال ۲۰۱۹، او حتی احتمال انتخاب یک جمهوری خواه در کابینه‌اش را هم مطرح کرد، ایده‌ای که وی از زمان تبدیل شدن به نامزد احتمالی حزب، از آن فاصله گرفته است.

با ادامه فعالیت‌های او به سمت ماه نوامبر، بایدن اقدامات جدیدی را برای نزدیک شدن به جمهوریخواهان انجام داده است. اواخر ماه آوریل، وی صراحتا گفت که شایسته‌ترین افراد را برای انتخاب در کابینه‌اش مد نظر دارد.

جنیفر هورن، یکی از اعضای حزب جمهوری خواه به روزنامه دیلی بیست گفت: من می‌دانم که این اتفاق می‌افتد و ائتلاف بین بایدن با یک سری جمهوری‌خواهان در حال شکل گرفتن است. هورن اشاره کرد که او چند ماه پیش مذاکراتی در مورد پیوستن به جنبش جمهوری‌خواهان برای بایدن داشته است که در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد.. در عوض، او توجه خود را به پروژه لینکلن، جنبش ضد ترامپ که به همراه جورج کونوی، همسر کلینا کانوی، مشاور کاخ سفید اشمیت و جان ویور، اشمیت ریک ویلسون متمرکز کرده است.

اکنون کمتر از شش ماه تا روز انتخابات باقی مانده، در حال حاضر تعدادی از جمهوری خواهان و جمهوریخواهان سابق اعلام کرده‌اند که قصد دارند به بایدن رای دهند. روز سه‌شنبه، کارلی فیورینا، مدیرعامل پیشین هیولت پاکارد، که در سال ۲۰۱۶ رقیب ترامپ هم بود، اظهار داشت که هنوز قصد رای دادن ندارد، اما اگر هم رای دهد انتخاب او دونالد ترامپ نیست.

برای جمهوریخواهان که قصد دارند جنبش طرفدار بایدن را تضعیف کنند عدم اطمینان برای رای دادن به یکی از کاندید‌ها به نوعی یک کابوس است.

به گفته یک منبع جمهوری‌خواه که در گفتگو با سایر جمهوریخواهان درباره مشکلات کمپین بایدن برای همراه کردن همه گروه‌ها ابراز نگرانی کرد. این فرد جمهوری‌خواه گفت: ائتلافی مثل آنچه بایدن مدنظر دارد باید بیش از این‌ها قدرت داشته باشد.

بیشتر جمهوریخواهان که با آن‌ها مصاحبه شده صریحاً درباره بخش اول بیانیه بایدن صحبت می‌کردند، وقتی درباره قسمت دوم از آن‌هاسوال شد هیچ کس حاضر به پاسخگویی و آوردن نام شخص خاصی نگردید. البته آن‌ها احتمال اینکه باید جمهوری خوا‌ها پن را در سمت‌هایی انتخاب کند رد نکردند.

ریک تایلر که به عنوان مدیر ارتباطات سناتور تد کروز در طول انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ فعالیت می‌کرد، گفت: مردم می‌گویند چگونه می‌توان از بایدن حمایت کرد؟ ترامپ مثل تمساحی است که الان به قایق ما نزدیک شده و هر لحظه احتمال دارد ما را بکشد. من نه می‌خواهم ترامپ رئیس‌جمهور شود و نه بایدن، اما یک پرسش مهم‌تر وجود دارد اینکه از کدام یک بیش از دیگری نفرت دارم، آیا واقعا حاضرم برای اینکه ترامپ رئیس جمهور نشود به بایدن رای دهم، اوه بله حاضرم!

نظرات بینندگان