arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

نیرو‌های امنیتی ونزوئلا ۴۰ مظنون به ارتباط با تروریست‌ها را دستگیرکردند

نیرو‌های امنیتی ونزوئلا ۴۰ مظنون به ارتباط با عوامل حمله تروریستی نافرجام اخیر را دستگیر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستگاه امنیتی ونزوئلا از دستگیری ۴۰ مظنون دیگر در ارتباط با تروریست‌هایی که هفته گذشته قصد یک عملیات در این کشور با حمایت آمریکا را داشتند، خبر داد.

به نوشته روزنامه «گاردین» در شبانه روز گذشته نیرو‌های امنینی ونزوئلا ۴۰ نفر را در ۳۵ مایلی «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا دستگیر کردند. در حساب توییتری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا آمده است که این افراد برای شورش وارد کشور شده بودند.

«جردن گوریو» نظامی سابق عضو نیرو‌های ویژه آمریکا اخیرا اعلام کرد که فرماندهی ماموریت مخفی علیه مادورو را با حمایت «خوان گوایدو» رهبر خود خوانده این کشور برعهده داشته است.

روز یکشنبه یک مقام نظامی ارشد ونزوئلا نیز از دستگیری ۸ تن دیگر در این کشور خبر داد. ارتش ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد که چند روز بعد از عملیات نظامی شکست‌خورده آمریکا، سه فروند قایق سبک جنگی متعلق به دولت کلمبیا را همراه با مقادیر زیادی تسلیحات در آب‌های این کشور کشف و ضبط کرده است.

وزارت دفاع ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر کشف این تسلیحات، توضیح داد که آن‌ها را در رودخانه «اُرینوک» و در جریان عملیات گشت‌زنی گسترده در سراسر ونزوئلا توقیف کرده است.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت: در صورتی که ونزوئلا از روسیه درخواست کمک برای تحقیق و بررسی درباره طرح حمله اخیر توسط مزدوران آمریکایی کند، مسکو آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی که در نشست خبری پس از نشست وزیران خارجه کشور‌های مشترک‌المنافع صحبت می‌کرد، افزود: «ما و دیگر کشور‌ها به تامین کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا از جمله دارو اقدام کرده‌ایم.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان