arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

بازگشایی سینماها در ژاپن

با لغو وضعیت اضطراری در ژاپن، سالن‌های سینما در این کشور پس از یک ماه تعطیلی، فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با لغو وضعیت اضطراری در ژاپن، سالن‌های سینما در این کشور پس از یک ماه تعطیلی، فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

به گزارش ورایتی، به دنبال اعلام وضعیت اضطراری برای مقابله با شیوع کرونا در ژاپن، سینماهای این کشور از اواسط ماه آوریل (نیمه دوم فروردین ۹۹) تعطیل شدند. حال خبرها از بازگشایی تدریجی این سالن‌های نمایش فیلم حکایت دارد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در تاریخ ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) از لغو وضعیت اضطراری در ۳۴ استان این کشور خبر داد که در وضعیت سفید شیوع کرونا قرار دارند. وضعیت اضطراری و بالطبع تعطیلی سینماها در ۱۳ استان باقی‌مانده از جمله توکیو و اوساکا که همچنان در وضعیت قرمز هستند، تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

با صدور مجوز بازگشایی سینماها، توهو (Toho) بزرگترین سینمای زنجیره‌ای ژاپن اعلام کرد که از ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت)، ۱۰ سالن خود را در ۳۴ استان سفید بازگشایی می‌کند. ۲۷ پردیس سینمایی سینماهای زنجیره‌ای آئون (Aeon) ژاپن نیز از ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) در ۱۶ استان این کشور بازگشایی می‌شوند. گفتنی است تعدادی از سینماهای مستقل در این مناطق، همین حالا نیز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

باز شدن سالن‌های سینما در ژاپن تحت تدابیر پیشگیرانه از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک برای تمام کارکنان، ضدعفونی کردن دست‌های تماشاگران در ورودی سالن، استفاده از پرده‌های نایلونی برای محدود کردن تماس تماشاگران با کارکنان سینما و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تعیین جایگاه آنها در سالن پخش فیلم، انجام می‌شود.

ژاپن پس از آمریکا و چین سومین بازار پرفروش آثار سینمایی در جهان است و تعطیلی طولانی مدت سینماهای آن باعث افت قابل توجه در درآمد گیشه‌های جهانی می‌شود.

بازگشایی تدریجی سینماها در جهان

سینما هم چون بسیاری از کسب و کارهای دیگر از خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا در امان نماند. با اعمال دستورالعمل‌های قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی، سالن‌های سینما در اکثر کشورهای جهان تعطیل شدند و بازار تولید فیلم نیز متوقف شد. حال با گذشت چند ماه، کشورها با اعمال تدابیر پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دنبال بازگشایی تدریجی کسب و کارهای خود از جمله گیشه‌های سینما هستند. به این ترتیب، سینماهای نروژ از ۵ می (۱۶ اردیبهشت) و جمهوری چک نیز از ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) با ظرفیت محدود تماشاگر پذیرفتند. سینماها در انگلستان از انتهای ماه ژوئن و اوایل ماه ژوییه بازگشایی خواهد شد و سالن‌های سینما در ایرلند نیز از ماه اوت فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان