arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

لاوروف: روسیه قصد پنهان کردن آمار مرگ و میر بیماران کرونایی را ندارد / همه‌گیری کرونا منجر به پیامد‌های نظامی -سیاسی در عرصه جهانی خواهد شد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش قصد ندارد آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا را پنهان کند. وی افزود: این شوخی نیست و مربوط به زندگی انسان‌ها می‌شود و بازی با آن را نفرت‌آور می‌دانم همچنان که تلاش برای استفاده از این وضعیت برای سیاه نمایی هر کشوری را بیزار کننده می‌دانم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرگئی لاوروف روز جمعه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ار. ب. کا روسیه گفت: در مورد آمار کرونا من به شما اطمینان می‌دهم که دولت روسیه به هیچ وجه تصمیمی برای پنهان کردن واقعیت‌ها در این مورد ندارد.

وی افزود: این شوخی نیست و مربوط به زندگی انسان‌ها می‌شود و بازی با آن را نفرت‌آور می‌دانم همچنان که تلاش برای استفاده از این وضعیت برای سیاه نمایی هر کشوری را بیزار کننده می‌دانم.

گفتنی است روزنامه انگلیسی فاینانشال تایمز و آمریکایی نیویورک تایمز به تازگی مدعی شدند که دولت روسیه آمار واقعی مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا را اعلام نمی‌کند و رقم واقعی دو برابر عدد رسمی اعلام شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار افرادی که در این کشور کرونا گرفته اند ۲۶۲ هزار و ۸۴۳ نفر است و ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر بهبود یافته و دو هزار و ۴۱۸ تن نیز فوت کرده اند.

پیدایش ویروس کرونا در چین دلیل برتحریم این کشور نمی‌شود

لاوروف در ادامه مصاحبه تلویزیونی گفت که پیدایش ویروس کرونا در چین نمی‌تواند دلیلی برای تحریم این کشور شود.

آمریکا بار‌ها چین را در وقوع وضعیت کنونی پیرامون انتشار ویروس کرونا متهم کرده که اطلاعات در مورد انتشار این ویروس را پنهان کرده است.

واشنگتن برای تحریم پکن بخاطر این مساله اصرار دارد و ترامپ همینک چنین سیاستی را دنبال می‌کند.

نیازی به اجازه ویژه برای خروج شهروندان روس از کشور نیست

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه مصاحبه گفت: هیچ نیازی به اعمال سیستمی وجود ندارد که شهروندان روس برای خروج از کشور نیاز به اجازه داشته باشند.

لاوروف گفت: من چنین نیازی را نمی‌بینم و چنین قصدی را از افرادی که با تصمیم گیری‌های مربوطه ارتباط دارند نشنیده ام.

وزیر خارجه روسیه این را نیز گفت که شیوع همه گیر کرونا منجر به پیامد‌های نظامی -سیاسی در عرصه جهانی خواهد شد.

وی همچنین گفت که اجلاس سران پنج عضو دائمی شورای امنیت حتما برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان