arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

بودجه‌ای برای تأمین مالی اعضای صنف نداریم/امید به از سرگیری تولید

رییس انجمن مدیران تدارکات سینما با اشاره به آسیب‌پذیری اصناف ضعیف‌تر از استمرار تعطیلی پروژه‌های سینمایی تاکید کرد فعالیت‌های سینمایی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس انجمن مدیران تدارکات سینما با اشاره به آسیب‌پذیری اصناف ضعیف‌تر از استمرار تعطیلی پروژه‌های سینمایی تاکید کرد فعالیت‌های سینمایی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شود.

مجید امانی‌زاده رییس انجمن مدیران تدارکات درباره تاثیرات کرونا بر سینما و نقش آفرینی صنوف در از سرگیری فعالیت‌های سینمایی گفت: صنف مدیران تدارکات تابع تصمیم جمعی مسئولان خانه سینما است و هر تصمیمی گرفته شود از آن پیروی می‌کند. با توجه به اینکه هنوز پروانه ساخت برای پروژه‌های جدید صادر نشده است، نمی‌توان پیش‌بینی کرد با آغاز پروژه‌های سینمایی چه اتفاقی در رابطه با ویروس کرونا رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: این احتمال وجود دارد که بعد از ماه مبارک رمضان پروانه ساخت آثار سینمایی صادر شود، اما مساله مهم این است که در حال حاضر عوامل سینمایی بی‌کار بوده و همین مساله مشکلاتی را برای آن‌ها فراهم کرده است.

مدیر تدارکات «شب‌های تهران» توضیح داد: در شرایط فعلی بسیاری از اعضای صنوف ضعیف از جمله صنف ما به دلیل اینکه مدتی است سینما تعطیل شده است، شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارند، هر روز تماس‌های مختلفی از سوی اعضای صنف خود داریم که پیگیر آغاز دوباره پروژه‌ها سینمایی هستند.

وی تاکید کرد: البته ما خواهان شروع فعالیت‌های سینمایی هستیم، هنوز معلوم نیست که کرونا تا چه زمانی وجود خواهد داشت و اگر بخواهیم تا مدت‌ها سینما را تعطیل کنیم شرایط بسیار بدی برای اعضای خانواده بزرگ سینما بوجود می‌آید.

این سینماگر بیان کرد: در صورتی که پروژه‌های سینمایی کلید بخورد بی‌شک پروتکل‌های بهداشتی از سوی عوامل فیلم رعایت می‌شود، تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید. تصمیم گرفته‌ایم تا قبل از شروع پروژه‌های سینمایی جلسه‌ای را با اعضای خود و با حضور نماینده‌ای از وزارت بهداشت داشته باشیم تا آموزش‌های لازم در زمینه چگونگی رعایت بهداشت برای مقابله با کرونا آموزش دهیم. در واقع صنف مدیران تدارکات بیشتر در حوزه خدمات رسانی در سینما فعالیت می‌کنند و بیش از هر چیز با عوامل پروژه‌های سینمایی در ارتباط هستند، به خصوص همیاران مدیران تدارکات که باید بیشتر از دیگران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی توضیح داد: تاکید می‌کنم ادامه تعطیلی پروژه‌های سینمایی شرایط اقتصادی بدی را برای صنوف ضعیف بوجود می‌آورد که این مساله بسیار بد است و مشخص نیست که چه کسی باید صنوف سینمایی را تامین مالی کند، البته خانه سینما با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای اعضای خانه سینما و دیگر هنرمندان است که البته هنوز مشخص نیست چه اتفاقی در این زمینه رخ می‌دهد. این را هم تاکید می‌کنم که صنف ما بودجه‌ای ندارد که بخواهد اعضای خود را از نظر مالی تامین کنند.

این مدیر تدارکات سینما ادامه داد: یادآوری می‌کنم که خانه سینما به عنوان نهاد صنفی و سازمان سینمایی باید در این زمینه تصمیم‌گیری درستی انجام دهند تا بتوانند از اعضای خانه سینما از نظر مالی حمایت کنند.

وی تاکید کرد: البته کمک‌های مالی که قرار است به برخی از اعضای خانه سینما ارائه شود جواب گوی زندگی این افراد نیست، مگر می‌شود با ۵۰۰ یا یک میلیون تومان از پس مخارج زندگی یک خانواده برآمد. فکر می‌کنم بهترین کار این است که پروژه‌های سینمایی با رعایت همه قوانین سینمایی اعمال شود.

امانی‌زاده در پایان گفت: روسای صنوف سینمایی با حضور هیات مدیره خانه سینما باید جلسه‌ای برگزار کنند تا تصمیم‌گیری نهایی برای چگونگی آغاز پروژه‌های سینمایی گرفته شود. در شرایط فعلی دولت اجازه کار به مشاغل مختلف داده است و باید برای سینما نیز تصمیم گیری جدی صورت گیرد تا اهالی سینما هرچه زودتر فعالیت‌های خود را از سرگرفته تا چرخه سینما دوباره راه بیافتد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان