arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

آیا رئیس جمهور آمریکا به هکر‌ها باج می‌دهد؟

یک باند جرایم سایبری که یک شرکت بزرگ حقوقی سرگرمی را هک کرده است ادعا می‌کند در صورت عدم دریافت باج ۴۲ میلیون دلار‌ی اطلاعات مرتبط با رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ را منتشر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک باند جرایم سایبری که یک شرکت بزرگ حقوقی سرگرمی را هک کرده است ادعا می‌کند در صورت عدم دریافت باج ۴۲ میلیون دلار‌ی اطلاعات مرتبط با رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ را منتشر می‌کند.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این گروه که یک شرکت جنایی شناخته شده است تا این لحظه هیچ نشانه اثباتی را ارائه نکرده است که آیا واقعا اطلاعاتی را از دونالد ترامپ در اختیار دارند یا اساسا در صورت دریافت باج حاضرند اطلاعات را منتشر کنند یا خیر.


با این وجود، کروه مذکور مجموعه بزرگی از پرونده‌های مسروقه را از موسسه حقوقی Grubman Shire Meiselas & Sacks سرقت کرده اند. این موسسه حقوقی گفت که ترامپ مشتری آن‌ها نیست و هرگز نبوده است. سخنگوی این شرکت گفت که هنوز مشخص نیست کدام یک از مشتریان این شرکت به خطر افتاده اند.


این گروه با استفاده از ransomware - نوعی نرم افزار مخرب - به شبکه‌های یک قربانی و رمزگذاری آن‌ها می‌پردازند و خواستار هزینه‌ای برای باز کردن آن‌ها هستند. اگر قربانی باج پرداخت نکند، گروه به آرامی نسخه‌های رمزگذاری نشده پرونده‌های سرقت شده را منتشر می‌کنند.


این گروه جنایتکار در وبلاگ خود تهدید به انتشار پرونده‌های مربوط به ترامپ را منتشر کرد و نوشت: نفر بعدی که اسناد مربوط به او را منتشر خواهیم کرد، دونالد ترامپ است. رقابتی انتخاباتی در جریان است و ما اسرار ناخوشایند زیادی از او برای شما رأی دهندگان یافته ایم. ما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که پس از نشر چنین اسراری، مطمئناً نمی‌خواهید او را به عنوان رئیس جمهور ببینید.»


اکنون بحث در این خصوص در فضای مجازی و رسانه‌ها پررنگ شده است چرا که از یک طرف عده‌ای تصور می‌کنند این ادعا، ددرواقع یک دروغ بزرگ و یک دستی است و از طرفی برخی می‌گویند شاید یکی از مشتریان شرکت حقوقی که اسرارش افشا شده درواع با ترامپ تبادل اطلاعات داشته و چنین افتضاحی را رقم زده است.


باند‌های باج افزار در سال‌های اخیر به یک تهدید مداوم برای ایالات متحده تبدیل شده اند و اجرای قانون برای متوقف کردن آن‌ها مشکل داشته است. در بسیاری از موارد، این گروه‌ها در کشور‌هایی فعالیت می‌کنند که امکان استرداد مجرم به ایالات متحده را ندارند.

نظرات بینندگان