arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

کات‌های سریالی «کرونا» ادامه می‌یابد؟/ قصه‌هایی که به سر نرسیدند!

بعد از «پایتخت۶» و «نون.خ۲» سریال «زیرخاکی» هم به‌جمع آثاری پیوست که بدون پایان‌بندی در داستان موقتاً از آنتن خداحافظی می‌کند و مشخص نیست قسمت‌های پایانی آن چه زمانی به تولید خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از «پایتخت۶» و «نون.خ۲» سریال «زیرخاکی» هم به‌جمع آثاری پیوست که بدون پایان‌بندی در داستان موقتاً از آنتن خداحافظی می‌کند و مشخص نیست قسمت‌های پایانی آن چه زمانی به تولید خواهد رسید.

 شب گذشته ۲۷ اردیبهشت ماه جلیل سامان کارگردان سریال «زیرخاکی» با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی اعلام کرد که به دلیل توقف فیلمبرداری سریال «زیرخاکی» در شرایط کرونا باقی مانده داستان این مجموعه با فیلمبرداری مجدد در آینده روی آنتن خواهد رفت.

وی در توضیحات خود در این زمینه عنوان کرد: «فیلمبرداری سریال زیرخاکی به دلیل کرونا متوقف شد و کمتر از یک ماه از فیلمبرداری آن باقی مانده است که ان شاءالله با فراهم شدن شرایط، انجام و پخش می‌شود. در حال حاضر چهار قسمت از فصل اول باقی مانده است که از یکشنبه شب پخش آن آغاز می‌شود.»

این اظهارنظر از سوی جلیل سامان در حالی است که بنابر خبر ارسالی از سوی روابط عمومی سریال، در چهار قسمت باقی مانده از فصل اول سرنوشت شخصیت‌ها مشخص می‌شود و به تعبیری بخش متوقف مانده در فیلمبرداری مربوط به فصل دو بوده و قرار نیست این‌بار با داستان ناتمام مواجه باشیم.

برای قضاوت درباره تأثیر توقف فیلمبرداری سریال «زیرخاکی» به دلیل کرونا، بر پایان‌بندی داستان طبیعتاً باید تا پایان ۴ قسمت باقی مانده صبر کنیم اما آنچه مشخص است جلیل سامان فصل اول و دوم سریال را کلیتی واحد می‌داند و قرار نیست در فصل اول پرونده شخصیت‌ها به‌طور کامل بسته شود.

 

در هر حال از امشب و با پایان ایام قدر ادامه فصل اول سریال «زیرخاکی» روی آنتن می‌رود که با حضور محوری پژمان جمشیدی و با بازی ژاله صامتی، هادی حجازی فر، گوهر خیراندیش و نادر فلاح همراه است. این فصل با وقایعی قبل از انقلاب شروع شد و داستان به بعد از انقلاب کشیده شد. طبق اعلام قبلی جلیل سامان داستان سریال در فصل اول به اتمام نمی‌رسد و ادامه آن در فصل دوم به دهه ۹۰ و حال حاضر هم خواهد رسید.

این فصل سال گذشته در حال تصویربرداری بود که در زمان شیوع کرونا نیز ضبط آن ادامه داشت و با همه‌گیر شدن این بیماری و مشکلات پروژه‌ها برای تصویربرداری، ادامه کار متوقف شد.

این سومین سریال شبکه یک سیماست که به دلیل کرونا تصویربرداری آن متوقف و پایان‌بندی داستان آن به آینده و فصل‌های بعد موکول می‌شود. پیش از این سریال‌های پرمخاطب «نون.خ ۲» و «پایتخت ۶» نیز به شکلی ناگهانی و بدون پایان‌بندی تمام شدند.

احتمال کلید خوردن «نون.خ ۳» در تابستان

فصل دوم سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی که ابتدا قرار بود در حدود ۲۶ قسمت ساخته شود و ماه رمضان به پخش برسد به دلیل قرار گرفتن در پیک شیوع کرونا، فیلمبرداری آن متوقف شد و در ۱۴ قسمت روی آنتن رفت.

 

این سریال بدون پایان‌بندی مشخص به اتمام رسید و این احتمال را به وجود آورد که قرار است ادامه قصه از آخرین قسمت این سریال در فصل سوم شروع شود.

با این حال مهدی فرجی تهیه‌کننده این سریال دو روز پیش اعلام کرد که با شروع تدریجی سریال‌های تلویزیونی این پروژه هم کار خود را آغاز خواهد کرد. وی بیان کرد که فیلمنامه فصل سوم این سریال اکنون در حال نگارش است و امیدوار هستند در تابستان آن را کلید بزنند.

هنوز خبری از «پایتخت ۶» نیست

شاید بلاتکلیف‌ترین پروژه که هنوز خبری هم از آن نیست به سریال «پایتخت ۶» مربوط شود که علی‌رغم حاشیه‌ها و جنجال‌های فراوان نسبت به پایان‌بندی آن و حتی کل این فصل، اعلام نشده است که چه زمانی سیروس مقدم تولید این سریال را شروع خواهد کرد.

 

این سریال در ایام نوروز در ۱۵ قسمت روی آنتن رفت و به دلیل نوع پایان‌بندی آن با هجمه‌ها و حاشیه‌های فراوانی مواجه شد. بعد از آن کارگردان و مشاور این سریال اعلام کردند که هنوز چهار قسمت پایانی آن باقی مانده و قصه در این چهار قسمت به سرانجام می‌رسد. مقدم طی میزگرد نقد سریال در شبکه یک خبر داد که با شروع مجدد پروژه‌های تلویزیونی و کاهش شیوع کرونا تصویربرداری قسمت‌های پایانی را از سر خواهند گرفت.

باید دید سیروس مقدم کارگردان این سریال و محسن تنابنده سرپرست نویسندگان چه زمانی درباره ساخت قسمت‌های پایانی این فصل اطلاع رسانی خواهند کرد.

شروع سریال‌های متوقف شده یکی پس از دیگری

بلاتکلیفی درباره «پایتخت ۶» در حالی است که طی یکی دو هفته گذشته برخی از پروژه‌های تلویزیونی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا کار خود را شروع کرده‌اند و یا درباره زمان‌بندی شروع تصویربرداری آن‌ها اطلاع رسانی شده است.

از جمله سریال‌هایی که تصویربرداری مجدد آن‌ها شروع شده است می‌توان به «۸۷ متر» کیانوش عیاری، «جشن سر برون» مجتبی راعی، «زمین گرم» سعید نعمت‌الله و… اشاره کرد و حتی درباره ادامه تصویربرداری پروژه‌هایی مثل «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل و یا پروژه‌های سنگین‌تر و سخت‌تری چون «سلمان فارسی» ساخته داوود میرباقری بعد از ماه رمضان اطلاع رسانی شده است.

باید دید با وجود آغاز به کار این پروژه‌های تلویزیونی ذیل پروتکل‌های بهداشتی، سرنوشت سه سریال پرمخاطب تلویزیون در بهار ۹۹ چه خواهد شد و چه زمانی قرار است پایان‌بندی قصه آن‌ها روانه آنتن شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان