arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

یاداشت های محمد علی فروغی دوشنبه ۲۸ اردیبشهت ۱۲۹۸ / دولت فرانسه می خواست علیقلی خان را اخراج کند

ممتازالسلطنه و مسیو پرنی هر دو می گفتند دولت فرانسه می خواست علیقلی خان را اخراج کند. چنان که گراندوک بوریس را همین امروز اخراج کردند. من و انتظام الملک چنین می دانیم که مسیو پرنی و ممتاز در این باب مواضعه دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یاداشت های محمد علی فروغی دوشنبه ۲۸ اردیبشهت ۱۲۹۸ / دولت فرانسه می خواست علیقلی خان را اخراج کند

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح با مشاور و رفقا قدری مباحثه کردیم و قدری چیز نوشتم. عصر به عدلیه رفتم. مدعی العموم استیناف را دیدم. وکیل عمومی خودش را به من معرفی کرد با هم رفتیم پتی پارکه و اداره کازیه ژودیسیر را به من نشان داد. جلسه کورداسیز را هم دیدم. اسم وکیل عمومی مسیو Brguin است. خیلی به انسانیت و مهربانی رفتار کرد و قرار شد باز بروم هر وقت بخواهم. بعد منزل آمده روزنامه خواندم تا وقت شام.
ناهار مشاور و پسرش با خانمی که در این مهمان خانه منزل دارد و با عبدالحسین خان سر و سری دارد بیرون شهر رفته بودند و شب می آمدند. مشاور از خانم خیلی تعریف می کرد. خانم هم از مشاور بدش نیامده است. آخر شام ممتازالسلطنه این جا آمد و با مشاور مشغول صحبت شد. من و مسیو پرنی قدری راه رفتیم. ممتازالسلطنه و مسیو پرنی هر دو می گفتند دولت فرانسه می خواست علیقلی خان را اخراج کند. چنان که گراندوک بوریس را همین امروز اخراج کردند. من و انتظام الملک چنین می دانیم که مسیو پرنی و ممتاز در این باب مواضعه دارند.

نظرات بینندگان