arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

طراحی سایت و الگوریتم برت گوگل ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

Google Bert Update& web design

 Burt  چیست؟

طراحی سایت و الگوریتم برت گوگل ؟

گوگل مهم‌ترین آپدیت 5 سال اخیر خود را با عنوان BERT عرضه کرده است. تخمین زده می‌شود این آپدیت، که برای تفکیک بهتر کلمات جستجو ایجاد شده است،  تا %10 بر نتایج خروجی موتور جستجو تاثیر بگذارد. اما BERT چیست و چگونه می‌تواند بر سئو و طراحی سایت تاثیر گذارد؟

BERT یک تغییر اساسی است

بر اساس اعلام رسمی گوگل این بروزرسانی تاثیر شگرفی بر نتایج جستجو خواهد گذاشت.

“These improvements are oriented around improving language understanding, particularly for more natural language/conversational queries, as BERT is able to help Search better understand the nuance and context of words in Searches and better match those queries with helpful results.

Particularly for longer, more conversational queries, or searches where prepositions like “for” and “to” matter a lot to the meaning, Search will be able to understand the context of the words in your query. You can search in a way that feels natural for you.”

" از آنجاییکه BERT فهم دقیق‌تری برای مفاهیم جزیی‌تر دارد،این بهسازی‌ها در راستای بهتر شدن فهم زبان، به خصوص در مورد درخواست‌های عامیانه‌تر، هستند.

به طور خاص برای عبارت‌های جستجو شده طولانی یا دارای حروف اضافه، که مثلا حرف اضافه "برای" و "به" تاثیر مهمی در معنای عبارت کلی دارند، BERT توانایی فهم دقیق‌تر را به موتور جستجو

می‌دهد."

این بروزرسانی الگریتمی تأثیری بسیار زیادی در طراحی سایت فروشگاهی دارد زیرا با افزایش بیش از پیش استفاده کننده های اینترنتی از فروشگاه های تحت وب بدلیل موقعیت اضطراری ویروس کرونا برای جملگی تثبیت موقعیت نمایشی و یا ارتقاء در گوگل بسیار حائذ اهمیت شده است .

در واقع الگوریتم BERT(Bidirectional Encoder Representations from Transformers) یک برداشت عمیق‌تر از جمله یا عبارت کلی جستجو شده می‌باشد.

در ادامه ما کارشناسان شرکت طراحی سایت نونگار با چند مثال سعی می‌کنیم این الگوریتم را بهتر بشناسیم. لازم به ذکر است از آنجاییکه این مقاله از چند مقاله انگلیسی زبان ترجمه و گردآوری شده، مثال‌ها و عکس‌ها به زبان انگلیسی می‌باشد که سعی کرده‌ایم تا حد ممکن مفهوم را توضیح دهیم.

  1. تا قبل از BERT اگر شما سوال "شما می‌توانید داروی کسی را بگیرید؟" را جستجو می‌کردید، نتایج به هیچ عنوان قابل قبول نبود(عکس سمت چپ).

طراحی سایت و الگوریتم برت گوگل ؟

اما بعد از آپدیت نتایج به شکل محسوسی مرتبط‌تر شده‌اند. دلیل این تغییر این است که تا پیش از آپدیت برت، موتور جستجو فقط عبارات را تطبیق می‌داد فارغ از نحوه قرارگیری آنها در عبارت و مفهوم کلی آنها.

مثال بعدی عبارت جستجو شده در مورد "مسافران برزیلی به آمریکا و نیاز آنها به ویزاست"

طراحی سایت و الگوریتم برت گوگل ؟

همان‌طور که مشاهده می‌کنیدتا قبل از Bert موتور جستجوی گوگل قابلیت تمییز بین "مسافران(شهروندان) آمریکایی و یا برزیلی و مقصد آنها" را نداشت و در اولین نتیجه اینکه "شهروندان آمریکایی می‌توانند بدون ویزا به برزیل سفر کنند" را نمایش می‌داد. اما پس از برت، با دقت بالایی عبارت مورد نظر نتایج بهبود پیدا کرده‌اند که به دلیل تشخیص درست حرف اضافه "به" می‌باشد.

BERT و تاثیر آن بر طراحی سایت و سئو :

سوالی که پس از این آپدیت ذهن بسیاری از متخصصان را مشغول کرده است، چگونگی تاثیر آن بر سئو است. در این رابطه گوگل عنوان می‌کند که فقط سعی بر بهتر فهمیدن عبارت مورد جستجو می‌باشد. به عبارت دیگر اگر شما در سایت خود به عبارت‌های احتمالی جستجو شده دقت کرده باشید، نه تنها نیاز به نگرانی برای از دست دادن رتبه نیست، بلکه رتبه سایت شما بهبود نیز پیدا خواهد کرد.پ

سوالات رایج کاربران:

چرا از Bert استفاده می‌شود؟
این تکنیک به گوگل اجازه می‌دهد که نتایج مرتبط‌تری با عبارت مورد جستجو ارائه دهد.

الگوریتم Bert چیست؟
در واقع الگوریتم Bert (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) یک برداشت عمیق‌تر از جمله یا عبارت کلی جستجو شده می‌باشد.

آیا Bert برای زبان فارسی هم فعال شده؟
هنوز نه، اما طبق اعلام رسمی گوگل این الگوریتم به تدریج برای تمام زبان‌ها فعال خواهد شد.

لازمه نگران سئوی سایت خودم باشم؟
اگر شما در سایت خود به عبارت‌های احتمالی جستجو شده دقت کرده باشید، نه تنها نیاز به نگرانی برای از دست دادن رتبه نیست، بلکه رتبه سایت شما بهبود نیز پیدا خواهد کرد.

تحریر شده در واحد تحقیق و توسعه نونگار

www.limotorsh.com

نظرات بینندگان