arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

علیرضا معزی: دیپلماسی سلامت بخش مهمی از مبارزه‌ چندساحتی دولت با کرونا بوده است

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در بحران اخیر دیپلماسی سلامت، بخش مهمی از مبارزه‌ چند ساحتی دولت با کرونا بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا معزی در این توییت افزود: دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیپلماسی را از موثرترین ابزارها برای دفاع از منافع شهروندان می داند.

معزی تاکید کرد: در بحران اخیر نیز دیپلماسی سلامت، بخش مهمی از مبارزه‌ چند ساحتی دولت با کرونا بوده چه در چاره‌جویی مشترک با دیگر کشورها و چه در روشنگری درباره‌ اثر مخرب تحریم در روند مقابله‌ ایران با کرونا.

بر اساس اینفوگرافی که معزی در حساب کاربری خود منتشر کرده، رییس جمهوری از آغاز شیوع کرونا با ۲۴ تن از رهبران جان گفت و گو کرده است. روحانی همچنین در قالب پیام به مردم آمریکا و نامه‌ به برخی از رهبران جهان درباره مقابله ایران با کرونا رایزنی کرده است.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم در این مدت روزهای پرکاری داشته است. رییس دستگاه دیپلماسی در این مدت ۳۳۰ پیام در توییتر خود منتشر کرد دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و یک نامه به وزیران خارجه جهان نوشت.

با این حال بخش مهم رایزنی‌های ظریف در جریان مقابله با کرونا گفت و گو با همتایان خود بوده است به طوری که در این مدت وزیر امور خارجه در ۷۵ گفت وگوی دیپلماتیک درخصوص مقابله ایران با کرونا و تحریم‌های آمریکا رایزنی کرده است.

نظرات بینندگان