arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ادعای اسرائیل: آغاز عقب نشینی ایران از سوریه

رویترز خبر داد: "نفتالی بنیت" وزیر دفاع اسرائیل در پایان دوره وزارت خود گفت که ایران خارج کردن نیروهایش از سوریه را آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای وزیر دفاع اسرائیل: آغاز عقب نشینی ایران از سوریهوزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که ایران عقب نشینی از سوریه را آغاز کرد.

به گزارش عصرایران، رویترز خبر داد: "نفتالی بنیت" وزیر دفاع اسرائیل در پایان دوره وزارت خود گفت که ایران خارج کردن نیروهایش از سوریه را آغاز کرده است.

رویتزر در این باره نوشت که او هیچ دلیلی برای ثبات سخنان خود ارائه نکرد.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین از جانشین خود خواست فشارها علیه ایران را ادامه دهد زیرا در غیراین صورت به گفته وی "اوضاع تغییر" می کند.

او در سخنرانی خداحافظی اش ادامه داد: "ایران به میزان زیادی از گسترده فعالیت نیروهایش در سوریه کم می کند. ایران تخلیه برخی پایگاه ها را آغاز کرده است".

وزیر دفاع اسرائیل افزود: " به رغم اینکه ایران عملیات عقب نشینی از سوریه را آغاز کرده است اما ما نیازمند تکمیل کار هستیم. همچنان کار در دست ماست".

رویترز گفته است که در این باره نتوانسته واکنشی به این سخنان واکنش رسمی از سوی ایران یا سوریه کسب کند.

رویترز اضافه کرد: "ایران، دشمن سرسخت اسرائیل در خارومیانه، در کنار روسیه،از حامیان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جنگ داخلی این کشور است. ایران به سوریه، مشاوران نظامی اعزام کرد و همچنان از گروه های شیعه در منطقه حمایت می کند".

اسرائیل تاکنون حملات هوایی متعددی را علیه اهداف در داخل سوریه انجام داده است. در برخی از این حملات، مراکز و تحرکات نیروهای ایرانی، نیروهای حزب الله لبنان یا نیروهای مورد حمایت ایران، مورد هدف قرار گرفته اند.

با آغاز بحران در سوریه در سال 2011، ایران به درخواست دولت دمشق، بخشی از نیروهای نظامی خود را به عنوان "مشاور" به این کشور اعزام کرد.

همچنین شماری از شهروندان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و عراقی در قالب نیروهای داوطلب به سوریه اعزام شدند. حزب الله لبنان نیز نیروهایی به سوریه اعزام کرده است.

نظرات بینندگان