arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ارتش لیبی دو شهر راهبردی را از نیرو‌های حفتر پس گرفت

 نیرو‌های دولت وفاق لیبی دو شهر راهبردی واقع در شمال غرب این کشور را از کنترل عناصر وابسته به ژنرال خلیفه حفتر خارج کردند. ورود نیرو‌های دولت وفاق لیبی به شهر‌های تیجی و بدر بدون درگیری با نیرو‌های حفتر و تنها یک روز پس از تصرف پایگاه هوایی الوطیه (۱۴۰ کیلومتری جنوب غرب طرابلس)، آخرین پایگاه نیرو‌های حفتر در غرب لیبی صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تلویزیون الجزیره، نیرو‌های دولت وفاق لیبی امروز (سه شنبه) وارد شهر‌های «تیجی» و «بدر» در منطقه الجبل الغربی واقع در شمال غرب این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، نیرو‌های دولت وفاق لیبی نیز گفتند که از برخی مناطق جنوبی طرابلس پایتخت این کشور عقب نشینی کرده اند.

ورود نیرو‌های دولت وفاق لیبی به شهر‌های تیجی و بدر بدون درگیری با نیرو‌های حفتر و تنها یک روز پس از تصرف پایگاه هوایی الوطیه (۱۴۰ کیلومتری جنوب غرب طرابلس)، آخرین پایگاه نیرو‌های حفتر در غرب لیبی صورت گرفت.

نیرو‌های حفتر از پایگاه الوطیه به عنوان مرکز عملیات برای حمله به طرابلس استفاده می‌کردند.

حفتر در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین- اردیبهشت ۹۸) حمله‌ای را برای تسخیر شهر طرابلس انجام داد و منجر به درگیری شدید و کشته شدن بیش از هزار نفر شد.

تحلیلگران سیاسی می‌گویند باز پس گیری الوطیه توسط دولت وفاق ملی به نیرو‌های آن اجازه می‌دهد تا به طور کامل بر روی اخراج جنگجویان حفتر در جنوب طرابلس تمرکز کنند.

لیبی تولید کننده بزرگ نفتی از سال ۲۰۱۱ (۹۰-۱۳۸۹) پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور لیبی همچنان درگیر جنگ داخلی است. از ان زمان دولت وفاق ملی در طرابلس و نیرو‌های متحد حفتر همراه با ارتش ملی در شرق کنترل اوضاع را در دست دارند.

نظرات بینندگان