arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۱ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزارت آموزش و پرورش: اگر بخواهیم پاداش پایان خدمت را با فروش اموال بپردازیم باید ۳۲ درصد مدارس را بفروشیم! / سال ۱۴۰۰ با مشکل جدی کمبود معلم مواجه می‌شویم
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۰:۱۳
معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکل جدی کمبود معلم گفت: اگر بخواهیم پاداش پایان خدمت معلمان را با فروش اموال تأمین کنیم باید ۳۲ درصد مدارس را بفروشیم! الهیار ترکمن افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ یک میلیون نفر به جمعیت دانش‌آموزی اضافه شده و جمعیت دانش‌آموزان به ۱۵.۲ میلیون نفر رسیده است و ۱۰۰ هزار نفر از نیروی انسانی کاسته شده است، هم‌اکنون در اوج بحران خروج نیرو به دلیل بازنشستگی قرار داریم
جهانگیری: ایکاش سه لایحه مهم ‎در مبارزه با فساد به نام مجلس دهم ثبت می شد / مجلس دهم مقاطع پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۰:۱۳
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در توئیتی به پایان مجلس دهم اشاره کرد و افزود: این مجلس مقاطع پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت، اما ای‌کاش سه لایحه مهم شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری که می‌توانستند در مبارزه بنیادین با فساد موثر باشند، فرصت طرح می‌یافتند و به نام مجلس دهم ثبت می‌شد.
آمریکا نیروی انتظامی را تحریم کرد / اسامی افراد و نهادهای تحریم شده
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۰:۱۲
دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد. در لیست افرادتحریم شده نام وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی هم به چشم می‌خورد.
سیدحسن نصرالله: به قدس و آزادسازی آن نزدیک هستیم / «سردار سلیمانی» یکی از ارکان اصلی مقاومت در منطقه بود
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۰:۱۲
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز به خاطر ایمان و پایداری و بردباری و صداقت و اخلاص و پیوند بین کشور‌ها و نیرو‌های محور مقاومت خودمان را نزدیکترین به قدس و آزادسازی آن می‌بینیم. ‎
آقاتهرانی: به قالیباف که گفتیم شرط حضور در جلسات وفاق نامزدنشدن در انتخابات ریاست جمهوری است، دیگر در آن حاضر نشد / منظور برخی از «وحدت باهم»، وحدت با یک نفر است / نیروهای قالیباف، محصولی را پدرخوانده خطاب کردند؛ این بی تقوایی سیاسی است / چرا همین نیروها از قالیباف انتقاد نمی کنند که چرا برای بحث مجلس آینده به دیدار محصولی رفته؟
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۹:۱۴

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه منظور برخی محافل سیاسی از «وحدت باهم» وحدت با یک نفر است، گفت: هر جریانی که خلاف مسیر مورد تایید این محافل به دنبال وحدت حداکثری باشد، وحدت‌شکن است و باید آمادگی روبرو شدن با انواع تهمت و تخریب‌ها را داشته باشد.

زالی: ۲۲۶ مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران/ شاهد کاهش نسبی، اما با شیب کم تعداد مبتلایان هستیم
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۸:۰۶
فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران از ابتلای ۲۲۶ نفر به کرونا در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
نکته ای مغفول در ماجرای برکناری جنجالی وزیر صمت / روایتی از استفاده ی ابزاری برخی سیاسیون از بحث «قومیت»
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۷:۳۴

رضا کدخدازاده: از همان ابتدا، مولفۀ قومیت بود که اساسِ گزینش فردی دارای سوءمدیریت فراوان و فاقد توانایی کافی برای ادارۀ وزرات مهم «صنعت، معدن و تجارت» شد و انتخاب «رضا رحمانی» را باید حاصل تحمیل او به دولت از طریق مصاحبه‌ها و جنجال‌های برخی از نمایندگان مجلس به ویژه یکی از آنها که در ردای نایب‌رئیسی مجلس، رسماً اعلام کرد «اگر دولت وزیر تُرک نداشته باشد عکس‌العمل نشان می‌دهیم» دانست!

آیا تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی واقعیت دارد؟
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۶:۰۹

ویروس کرونا چندی است همه ما را درگیر کرده است. از علائم آن می‌خوانیم و سعی می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی این شرایط را رعایت کنیم. نسبت به اخبار کرونا حساس هستیم و روزی چند بار آن را چک می‌کنیم. خبر تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی باعث شد کمی دقیق‌تر به اطلاعات نگاه کنیم و بفهمیم آیا واقعا چنین اتفاقی افتاده است؟

کرونا در ایران؛ شناسایی ۲۳۴۶ مورد جدید ابتلا / مجموع جانباختگان به ۷۱۸۳ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۲

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۴۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ربیعی: فرزندان ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند تابعیت ایران دریافت کنند
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۳:۳۹

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

لاریجانی: تکرار «فساد فساد» علیه نمایندگان همان «بگم بگم» سابق است
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۲۱

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در چهل سال گذشته هیچ یک از مجالس تا این اندازه آماج توهین واقع نشد نه تنها از سوی دشمنان بلکه از سوی کسانی که انتظار می رفت که مجلس را پاس بدارند این به معنای این نیست که مجلس دهم ضعف نداشته و نباید انتقادکرد اما این مجلس مظلوم واقع شد؛ برخی سیاسیون برای رقابت های خرد انتخاباتی بی انصافی را به نهایت رساندند.او گفت: چرا مدتی است که به تخریب وجهه مجلس تلاش می‌شود؟ این هم مصاحبه و تکرار فساد فساد علیه نمایندگان چیزی جز همان ورژن بگم بگم سابق را به ذهن متبادر نمی‌کند.

سند افشاشده پنتاگون: کرونا تا تابستان ۲۰۲۱ باقی می‌ماند
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۲۰

یک سند بدون امضا از پنتاگون درباره باقی ماندن کروناویروس در سطح جهان تا تابستان ۲۰۲۱ افشا شده که برای وزیر دفاع ایالات متحده نوشته شده و شامل یک مسیر طولانی پیشرو برای این بیماری ویروسی دنیاگیر است. این سند بدون امضا که توسط پایگاه خبری Task and Purpose نیز دیده شده، شامل جزئیاتی مربوط به احتمال واقعی احیای مجدد کروناویروس در ماه‌های آتی می‌شود.

عربستان رسما حکم شلاق تعزیری را لغو کرد
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۸

وزارت دادگستری عربستان بخشنامه‌ای را برای تمام دادگاه‌ها صادر کرد که در آن آمده است: تمام دادگاه‌ها موظفند حکم شلاق تعزیری را لغو و آن را با مجازات‌های دیگری مثل زندان یا غرامت و یا هر دو جایگزین کنند.

فرصت تمام شد، قبوض برق را پرداخت کنید
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۷

سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تشکر از مشترکانی که اقدام به پرداخت قبض برق خود کرده اند، گفت: پرداخت قبوض تقریبا به روال عادی برگشته و درصد محدودی قبض خود را پرداخت نکرده اند.

روحانی: تقریبا به مرحله مهار کرونا رسیده ایم
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۷

حسن روحانی، رئیس جمهور با بیان اینکه تقریبا به مرحله مهار کرونا رسیدیم، گفت: اگر استان‌های که همچنان در شرایط قرمز قرار دارند، بیشتر همراهی می‌کردند، الان شرایط بهتری داشتیم.

معاون حزب‌الله: اگر با اسرائیل مبارزه کردیم و ایران هم بهره برد، نوش جانش
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۶

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اتهاماتی که در خصوص ایران به حزب الله زده می‌شود گفت، همه دنیا می‌داند که ما آنچه برای کشورمان مناسب است انجام می‌دهیم و ایران نیست که ما را اداره می‌کند. حالا اگر با اسرائیل مبارزه کردیم و ایران هم بهره برد، نوش جانش. اگر می‌خواهیم که کشورمان مستقل باشد، و آمریکا هم عصبانی است، خب این افتخاری برای ماست».

فرزندخواندگی در ایران افزایش یافته
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۶

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش موارد فرزندخواندگی در ایران گفت: سالانه دو هزار کودک به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند که یکهزار و ۷۰۰ نفر از این کودکان به فرزندخواندگی دائمی و ۳۰۰ کودک نیز به امین موقت سپرده می‌شوند.

۱۱۰۰ خودرو در گمرک هیچ‌گاه ترخیص نخواهند شد؟
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۵

تازه‌ترین اعلام معاون فنی گمرک ایران از این حکایت دارد که با وجود اتمام زمان ترخیص خودروهای دپو شده، ۲۴۷۱ دستگاه که عمدتا دارای پرونده قضایی هستند، نیاز به تمدید زمان ندارند، ولی برای ۱۲۴۸ خودروی دیگر که ۱۱۰۰ دستگاه آن فاقد ثبت سفارش است، باید مهلت از سوی هیات دولت تمدید شود که اگر وزارت صمت نسبت به باز کردن ثبت سفارش اقدام نکند این خودروها هیچ‌گاه ترخیص نخواهند شد و عملا زمان برای ۱۴۸ خودرو تمدید می‌شود.

تکذیب ماجرای زنده شدن زن خرم‌آبادی در «سردخانه»
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۵

ایرنا به نقل از معاون درمان علوم پزشکی لرستان نوشت: در هیچ کدام از سردخانه‌های استان زنی وجود نداشته که پس از حضور در پزشکی قانونی زنده بودن وی مشخص می‌شود.

عباس پزشکی با بیان جزئیات این موضوع افزود: شب گذشته فردی همراه با مدارک شناسایی و برخی مدارک مربوط به بیماری خود برای دریافت مجوز دفن یک خانم به پزشکی قانونی استان مراجعه می‌کند که با توجه به نقص مدارک پزشکی و عدم وجود جسد در محل، مسئولان پزشکی قانون برای صدور مجوز دفن از او می‌خواهد که جسد را همراه خود به پزشکی قانونی بیاورد.

معاون درمان علوم پزشکی لرستان بیان کرد: این فرد صبح روز بعد به همراه جسد به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند که پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط پزشکی قانونی مشخص می‌شود که او دارای علائم حیاتی بوده و اصلا فوت نکرده است.

پلیس: همراه پسر پارکورکار هم بازداشت می شود
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۲

فرمانده انتظامی پایتخت درباره بازداشت پسر "پارکورکار" اینستاگرام گفت: این فرد از سوی پلیس فتای پایتخت دستگیر شده است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در جمهوری اسلامی هر فردی حق ندارد که رفتار ناشایست و ناصالحی را از خود بروز دهد، ما با نوع ورزش این افراد مخالف نیستیم، چون برخی اینطور برداشت می‌کنند که ما با نوع ورزش مخالفیم؛ اما اصلا چنین چیزی نیست اما رفتار ضد اخلاقی این دو نفر قطعا مستحق برخورد است.

سردار رحیمی تاکید کرد: آقایی که دستگیر شده در بازداشت پلیس است و فرد همراهش نیز به زودی دستگیر خواهد شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان