arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

روسیه: در مقابل آمریکا واقعبینانه رفتار خواهیم کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورش اعلام کرد: مسکو به اقدامات و سیاست‌های خصمانه آمریکا واقعبینانه واکنش نشان خواهد داد و وارد رویارویی با این کشور نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرگئی ریابکوف که برای دانشجویان دانشگاه دولتی «مگیمو» مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه در فرمت کنفرانس ویدئویی سخنرانی می‌کرد، گفت: روسیه در صورت احساس ضرورت به هر گونه اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد اما وارد رویارویی با این کشور نخواهد شد هرچند در صورت نیاز پاسخ متقابل می‌دهیم.

ریابکوف گفت: روسیه برای همکاری با آمریکا آمادگی دارد اما فقط درصورتی که واشنگتن برای همکاری سازنده بر اساس احترام متقابل اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: روسیه هیچگاه از آمریکا نخواسته است تا تحریم‌ها در مورد این کشور را لغو کند، تاکنون ۳۱۴ شهروند عادی روسیه و ۴۹۶ مقام و شخصیت حقوقی کشورمان توسط آمریکا تحریم شده‌اند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما هیچگاه تحریم‌های آمریکا را نمی‌پذیریم و در بیشتر اوقات به آنها توجه هم نمی‌کنیم.

ریابکوف این احتمال را بعید ندانست که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روحیه ضدروسی در بین مقام‌های آمریکایی تشدید شود.

وی خاطرنشان کرد که مقام‌های آمریکایی به رغم تیرگی روابط این کشور با چین در دوره شیوع کرونا، به سیاه نمایی علیه روسیه ادامه خواهند داد.

معاون رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: هرچند که آمریکا در مرکز شیوع جهانی بیماری کرونا قرار دارد، در این کشور سیاستمداران زیادی وجود دارند که به فکر کمک به شهروندان کشور خود نیستند و فکر می‌کنند چگونه روسیه را متهم کرده و تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کنند.

آمریکا درحال استقرار موشک‌های جدید در اروپاست

ریابکوف در ادامه سخنان خود گفت که آمریکا پس از استقرار موشک‌های جدید کوتاه و میانبرد در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، به استقرار موشک‌های جدید در اروپا روی آورده است.

وی ادامه داد: روسیه پس از پایان اعتبار پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد، برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، به طرف آمریکایی و متحدان آن پیشنهاد کرد که برای خودداری از استقرار موشک‌های جدید در آینده توافق کنند اما آنان در پاسخ به ما نشان دادند که قصد ندارند مانند ما رفتار کنند و استقرار موشک‌های جدید را منتفی نمی‌کنند.

به گفته ریابکوف، براساس شواهد موجود، برنامه‌ آزمایش‌های موشکی آنان افزایش می‌یابد و احتمالا موشک را در سکوهای زمینی مستقر می‌کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در واشنگتن اعلام کردند که قصد آغاز استقرار موشک‌های زمینی کوتاه و میانبرد در منطقه آسیا و اقیانوس آرام دارند و پس از آن نوبت به اروپا می‌رسد. به این ترتیب احتمال واقعی استقرار موشک‌های هسته‌ای آمریکا در مناطق مختلف جهان بوجود می‌آید.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد هشتم ماه دسامبر سال ۱۹۸۷ بین میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.
براساس این پیمان، توسعه و کاربرد تمام موشک‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای کوتاه و میان برد به استثنای موشک‌های دریایی ممنوع شد.

روسیه تابستان گذشته پس از خروج آمریکا از این پیمان، اجرای آن را متوقف کرد.

نظرات بینندگان